خبرگزاری کار ایران

رهایی از شر اقتصاد نفت‌زده با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۵۷۰

رئیس اتاق تعاون استان تهران عنوان کرد: برای رهایی از اقتصاد نفت‌زده و تک محصولی باید ظرفیت‌های جدیدی از عرضه و تقاضای واقعی در کشور ایجاد شود که این ظرفیت‌ها در بخش‌های روستایی و کشاورزی تا دانش بنیان ایران وجود دارد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل خلیل زاده (نائب رئیس اتاق تعاون ایران و رئیس اتاق تعاون استان  تهران) در یادداشتی که پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران منتشر کرده، نوشته است: برای رهایی از اقتصاد نفت زده و تک محصولی باید ظرفیت‌های جدیدی از عرضه و تقاضای واقعی در کشور ایجاد شود که این ظرفیت‌ها در بخش‌های روستایی و کشاورزی تا دانش بنیان ایران وجود دارد. اقتصاد نفت‌زده یک واقعیت شر در اقتصاد ایران است که بخش زیادی از ظرفیت‌های عرضه و تقاضای اقتصاد را تشکیل می‌دهد و برای رهایی از این پدیده شر  باید ظرفیت‌های تازه‌ای ایجاد و جایگزین آن شود. به هرحال  اقتصاد ایران و فروش نفت خام روند پرنوسان دارند اما باید از این روند رها شود. باید تلاش کنیم  این واقعیت  به خیر اقتصادی تبدیل شود.

اگر اقتصاد تعاونی را در سراسر ایران توسعه دهیم، این ظرفیت‌های عرضه و تقاضا در وابستگی به نفت، را می‌توان جذب کرد که به معنای عینی اصلاح ساختار اقتصادی است. اقتصاد تعاونی مزیت‌ها و ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد اشتغال و توسعه تولید ثروت و خروج از رکود دارد.

خلیل‌زاده همچنین در این یادداشت نوشته است: به اعتقاد بیشتر اقتصاددنان، تنها کشورهایی می‌توانند نیروی محرکه داخلی قوی را برای توسعه اقتصاد ملی تامین کنند که به بازارهای محلی و بومی روی آورند و اقتصاد تعاونی می‌تواند با مدیریت طرف‌های عرضه و تقاضا را تضمین کند. برای استقرار اقتصاد ملی  و بومی؛ باید تکیه تولید داخل بر تقاضای ملی و تکیه  تقاضا برای عرضه داخلی باشد و میان طرف‌های عرضه و تقاضا همبستگی صریح و شفاف ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز