خبرگزاری کار ایران

رضا رحمانی تاکید کرد:

گیلان می‌تواند قطب صنعت پوشاک کشور باشد/ فعال‌شدن ظرفیت‌های صادراتی کشورهای حاشیه‌خزر

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۲۵۴

وزیر صمت تاکید کرد که استان گیلان می‌تواند قطب صنعت پوشاک کشور باشد.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی در نشست با مجمع نمایندگان و استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت ها و فرصت های صادراتی گیلان به کشورهای حاشیه خزر افزود: تبادلات تجاری ایران با کشورهای اوراسیا از آبان ماه سال جاری آغاز می شود؛ این مهم یکی از بهترین فرصت های ممکن برای توسعه و افزایش صادرات انواع اقلام کالایی از استان های شمالی ایران به این کشورهای عضو این پیمان اقتصادی است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد از روابط استراتژیک خود با کشورهای حاشیه خزر، برای توسعه مبادلات تجاری خود بهره برداری کنیم.

رحمانی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری روی فرصت های صنعتی و معدنی گیلان خاطر نشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای توسعه متوازن صنایع در بخش های مختلف کشور از حضور سرمایه‌گذاران در این مناطق حمایت کامل می کند.

وی ادامه داد: با توجه به دغدغه های موجود در تامین نقدینگی مورد نیاز واحد ها، انتظار می رود در این خصوص مدیریت دقیق تری اعمال شود و با یک اولویت بندی روی طرح هایی سرمایه‌گذاری و تامین مالی کنیم .

رحمانی تصریح کرد: بیش از ۴۱۰ طرح صنعتی استان دارای پیشرفت بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که می توانند در تخصیص منابع مالی جزو اولویت ها باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه صنایع پوشاک در کشور گفت: استان گیلان استعداد و ظرفیت های لازم را برای توسعه صنعت پوشاک دارد و حتی می تواند قطب صنعت پوشاک کشور شود.

رحمانی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای روی تولید و صنعت کشور دارند و به دقت موارد را رصد می کنند چرا که این بخش به عنوان یک پیشران می تواند سایر حوزه ها در کشور فعال و سرپا نگه دارد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت توسعه صنایع بسته بندی در گیلان تاکید کرد: این استان تولیدات و ظرفیت های کالایی مناسبی برای صادرات دارد که نیازمند بهره مندی از صنایع بسته بندی و همچنین صنایع وابسته آن دارد که در این خصوص می توانیم یک شهرک صنعتی تخصصی در گیلان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز