خبرگزاری کار ایران

بیانیه اتحادیه اروپا به مناسبت سالگرد قتل جمال خاشقجی

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۶۵۲

سخنگوی اتحادیه اروپا در سالگرد قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی، بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، سخنگوی اتحادیه اروپا در سالگرد قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، بیانیه‌ای منتشر کرد. 

در این بیانیه آمده است: «امروز، یاد و خاطره جمال خاشقجی را گرامی می‌داریم و به روزنامه‌نگار سعودی که در تاریخ دوم اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد ادای احترام می‌کنیم. جمال خاشقجی همچنان الهام‌بخش روزنامه‌نگاران و کسانی است که با او به‌خاطر کارش در ارتباط بودند، از جمله همکاران در مؤسسات اتحادیه اروپا.»

در این بیانیه آمده است: «یک سال پس از قتل خاشقجی،‌ بسیاری از سؤال‌ها همچنان بی‌پاسخ مانده‌اند. اتحادیه اروپا بر نیاز به پاسخگویی تمام کسانی که در این ماجرا دست داشتند تاکید می‌کند و خواستار تحقیقاتی شفاف و معتبر درباره شرایط این قتل و همچنین فرآیند محاکمه متهمان این پرونده در ریاض است».

اتحادیه اروپا در ادامه عنوان کرد:‌ «همانند جمال خاشقجی، روزنامه‌نگاران در بیشتر موارد هدف حمله بسیاری از کشورها قرار دارند. به این مناسبت، اتحادیه اروپا بر تعهد صریح خود به آزادی مطبوعات و حراست از روزنامه‌نگاران در سراسر جهان پافشاری می‌کند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز