خبرگزاری کار ایران

در دیدار استاندار قم مطرح شد؛

تأکید آیت‌الله جوادی‌آملی برای تبدیل شدن قم به الگوی شهر تراز اسلامی

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۴۰۸

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش های استاندار قم‌، خواستار تلاش برای تبدیل شدن قم به الگوی شهر تراز اسلامی شد و گفت: لازمه تحقق این امر کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش ایلنا از قم، این مرجع تقلید روز سه شنبه در دیدار بهرام سرمست، ضمن قدردانی از  اقدامات و تلاش های استاندار قم‌، جلوگیری از آسیب پذیری را از اولویت های قم دانست و افزود: خروجی شهر طیب میوه طیب و طاهر است و نبود اختلاس، ایجاد اشتغال برای جوانان و کاهش آسیب ها از میوه های چنین شهری به شمار می‌آید.

وی گفت: اگر شهری داشته باشیم که عاری از اختلاس و دزدی و زندان و سایر آسیب های اجتماعی باشد، به هدف غایی دست یافته ایم.

این مرجع تقلید ترغیب آموزش و پرورش به ترقی علمی دانش آموزان را از وظایف مسئولان دانست و افزود: اگر در مدارس کار تربیت به درستی انجام شود مشکلاتی همچون اختلاس ها را نخواهیم داشت.

آیت الله جوادی آملی در ادامه با بیان اینکه نخستین کار پیامبر اکرم (ص) در شهر مدینه ایجاد مسجد بود گفت: امروز مساجد باید به مرکز حضور مردم از نسل های مختلف تبدیل شود.

استاندار قم نیز در این دیدار با اشاره به مصمم بودن دولت برای ساماندهی اطراف حرم کریمه اهل بیت(س) گفت: برای پشتیبانی از اجرای هشت طرح محدوده ی اطراف حرم مطهر، ۴۸ هکتار از اراضی پردیسان در نظر گرفته شدند.

سرمست تخصیص اراضی دولتی در کنار عوارضی قم-تهران برای احداث شهرک زائر را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه به دنبال نهایی کردن این طرح هستیم افزود: از استان های دیگر نیز خواسته ایم در این اراضی سرمایه گذاری کرده و اقدام به احداث زائرسرا نمایند.

استاندار قم در ادامه با اشاره به برنامه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی به صورت یک هفته در میان گفت: هدف اصلی مدیریت استان حفظ ظرفیت اشتغال، جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و توسعه اشتغال در استان قم بوده است که توفیقات خوبی داشته ایم.

وی به برگزاری ۲۱ جلسه رونق تولید در ۶ ماهه نخست سالجاری اشاره کرد و با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ مصوبه در این جلسات داشته ایم گفت: ۵۱ درصد از مصوبات اجرایی شده اند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان موفق برای مدیریت استان در اولویت حمایت هستند بیان کرد: به ۵۱ واحد جدید پروانه بهره برداری ارائه شده و ۵۳ فقره توسعه واحدهای موجود را داشته ایم.

سرمست با اشاره به در دستور کار بودن تدوین سند توسعه اقتصادی استان گفت: ۸۱ فرصت سرمایه گذاری آماده شده است که در همایش فرصت های سرمایه گذاری استان قم در سال جاری به دنبال جذب بخش خصوصی برای اجرای آنها خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز