خبرگزاری کار ایران

لبافی تاکید کرد:

معین‌های اقتصادی باید برای ارائه گزارش کار خود آمادگی لازم را داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۱۲۵

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: تاکنون 93 تفاهمنامه با 78 معین اقتصادی به امضا رسیده است، این روند ادامه خواهد داشت و اگر تمامی تفاهمات انجام شده، به مرحله اجرا برسند و اهداف توسعه‌ای خود را محقق سازند، پوششی صددرصدی در سطح استان شکل می‌گیرد و می‌توانیم توسعه متوازن را در این خطه شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی اکبر لبافی در نشستی با معین های اقتصادی منطقه 8 گفت: به رغم آن که راه‌اندازی سامانه ثبت اطلاعات معین های اقتصادی با فراز و نشیب هایی مواجه بود اما خوشبختانه در حال حاضر این سامانه فعال شده و مقرر است تا معین های اقتصادی، اطلاعات خود را در قالب پروژه های عملیاتی وارد این سامانه کنند و فرماندار نیز اطلاعات را رصد و تایید کند.

وی گفت: پس از آن این اطلاعات به رویت استانداری و نهاد مردمی اقتصادی مقاومتی خواهد رسید و براساس تفاهمات انجام گرفته، خروجی این سامانه معیار و ملاک عملکرد قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: معین های اقتصادی باید روستاهای دارای اولویت را مشخص کرده و در آنها فعالیت خود را آغاز کنند تا پس از مدتی شاخص های اعم از نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی، سرانه درآمدی روستا و ... بهبود پیدا کند و به همین واسطه شاهد تحولاتی در سطح منطقه باشیم.

لبافی ادامه داد: براساس توافق صورت گرفته با برخی از معین های اقتصادی، برخی از روستاهای هدف در قالب شاخص های اقتصادی، توسعه پیدا می کنند. به بیان دیگر افزایش سرانه های درآمدی روستا، نرخ بیکاری صفر و ... از مشخصات اصلی این روستاها خواهند بود.

وی افزود: به طور مثال، 4 روستا در بخش بوژگان تربت جام برای رسیدن به شاخص های توسعه یافتگی تا پایان سال اعلام آمادگی کرده اند. حال امید می رود که این روستاها تا بهمن ماه در قالب روستاهای توسعه یافته به عموم مردم معرفی شوند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی یادآور شد: تاکنون 175 روستا در قالب مدل مثلث توسعه اقتصادی آغاز به کار کرده اند، این روستاها تحت نظارت 77 معین اقتصادی هستند. از این میان 30 روستا برای رسیدن به شاخص های توسعه یافتگی در تمامی ابعاد تا پایان سال اعلام آمادگی کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: زیربنای الگوی مثلث توسعه اقتصادی، توسعه روستاهاست اما تفاهم نامه های ما شهرها را نیز در برمی گیرد. به طور مثال، شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصادی در حال فعالیت در سطح این شهر است. 

لبافی تصریح کرد: با هماهنگی های صورت گرفته برای هر یک از معین های اقتصادی زمانی را برای مصاحبه با صدا و سیما اختصاص داده است، بدین ترتیب که هر یک از معین های اقتصادی شنبه ها ساعت 22 ازرسانه ملی گزارشی از عملکرد خود را به صورت زنده با مردم در میان می گذارند.

وی ادامه داد: همچنین جلساتی از ملاقات معین اقتصادی با امام جمعه، فرماندار، نمایندگان مجلس و رئیس دادگستری از این رسانه پخش خواهد شد. لذا معین های اقتصادی باید برای ارائه گزارش کار خود آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز