خبرگزاری کار ایران

رودی جولیانی:

ترامپ هزینه سفرهای خارجی من برای تحقیق درباره بایدن را نداده است

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۵۲۷

وکیل شخصی رئیس‌جمهوری آمریکا برخی گزارش‌ها مبنی بر این‌‌که رئیس‌جمهوری هزینه مالی سفرهای خارجی او برای جمع‌آوری اطلاعات درباره رقیب انتخاباتی سال ۲۰۲۰ را پرداخت کرده است، تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «رودی جولیانی»،‌ وکیل شخصی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برخی گزارش‌ها مبنی بر این‌‌که رئیس‌جمهوری هزینه مالی سفرهای خارجی او  برای جمع‌آوری اطلاعات درباره «جو بایدن»، رقیب انتخاباتی سال ۲۰۲۰ را پرداخت کرده است، تکذیب کرد.

جولیانی، شهردار سابق نیویرک جمعه گذشته در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: «هیچ کس هزینه‌های من را پرداخت نکرده است.... اهمیتی ندارد حتی اگر پولی در مقابل این موضوع پرداخت شده باشد، در حال حاضر مسأله مهم این است که آیا بایدن منصب معاونت رئیس جمهوری امریکا را فروخته است».

وی تأکید کرد که طی سال جاری با مقام‌های اوکراینی در مادرید،‌ پاریس و ورشو در چارچوب تلاش‌ها برای فتح باب تحقیق درباره بایدن به اتهام تلاش برای برکناری «ویکتور شوکین» معاون دادستانی وقت اوکراین به دلیل ممانعت او از تحقیق درباره شرکت انرژی پسرش دیدار کرده است. 

نام جولیانی به عنوان شخصیت محوری در رسوائی یاد می‌شود که ترامپ را به سوء استفاده سیاسی از قدرت متهم می‌کند. 

بایدن، جولیانی را به اشاعه نظرهای پوچ و دروغ متهم کرده است. 

جولیانی چند روز پس از مکالمه تلفنی ترامپ با«ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهوری اوکراین در تاریخ ۲۵ جولای به منظور اعمال فشار برای تحقیق درباره بایدن برای دیدار با «اندره یرماک» مشاور ارشد زلنسکی به مادرید سفر کرد. اما یرماک بلافاصله عنوان کرد او بوده  که برای دیدار با جولیانی تلاش کرده است. 

جولیانی گفت به این دلیل مادرید را برای این دیدار انتخاب کرده که او این شهر را به نیابت از دو موکل (بدون ذکر نام آنها) دیدار خواهد کرد.

وی در ادامه افزود:‌ «ما درباره مکان دیدار گفت‌وگو می‌کردیم، یرماک گفت که به نیویورک خواهد آمد اما من به او گفتم که برای مدت چهار تا پنج روز راهی مادرید هستم، آیا برای تو راحت‌تر نیست که آنجا با یکدیگر دیدار کنیم؟ وی گفت: بله. بنابراین به اعتقاد من هزینه سفر را یکی از دو موکل پرداخت کرد و من خودم نیز بخشی از آن را پرداخت کردم چرا که دو روز مرخصی گرفتم».

جولانی مشخص نکرد که موضوع این دیدار چه بوده اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این دیدار به دنبال درخواست رئیس‌جمهور پس از گفت‌و‌گوی تلفنی با زلنسکی صورت گرفته است. 

وی تأکید کرد که هیچ پولی از کمپین انتخاباتی ترامپ یا کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه دریافت نکرده است.

جولیانی در پایان تأکید کرد که تحقیق درباره بایدن را عمل سیاسی نمی‌داند و این تحقیق از یک سال گذشته یعنی دو سال پیش از انتخاباتآاغاز شده و هنگام باز شدن پرونده من حتی فکر نکردم که با موضوع انتخابات ۲۰۲۰ در ارتباط است، چرا که بایدن در آن زمان نامزد انتخاباتی نبود. 

وی همچنین در مصاحبه با سی‌بی‌اس تأکید کرده بود که «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا از دیدار با یرماک آگاه بوده اما نقشی در تنظیم این دیدار نداشته است. 

جولیانی گفت: «کورت ولکر، نماینده ویژه آمریکا در اوکراین و گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا این دیدار را تنظیم کرده بودند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز