خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران:

جاده انحرافی سد هراز پایان پاییز زیر بار ترافیک می‌رود

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۴۵۵

مهدی رازجویان در بازدید از عملیات اجرایی سد هراز در جمع خبرنگاران گفت: تا پایان فصل پاییز جاده انحرافی سد در حال ساخت هراز زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش خبرنگار،مهدی رازجویان در بازدید از عملیات اجرایی سد هراز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر جاده انحرافی در مرحله ساخت پل قوسی است که پیش بینی می شود تا پایان آذرماه به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: نباید بازگشایی محور جایگزین را به عنوان پایان کار پیمانکار دانست و برای رسیدن این جاده به سطح ایمنی و استانداردهای وزارت راه و شهرسازی بیش از این زمان لازم است.

رازجویان با اشاره به بازدید ماه گذشته استاندار مازندران از پروژه ساخت سد هراز افزود: کار ساخت سد در حال انجام است و تا چند روز  آینده عملیات خاکریزی هسته آغاز می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران همچنین افزود: ساخت سد هراز برای استان مازندران بسیار حیاتی است و خواست ما اتمام هر چه زودتر این پروژه و افزایش ۲ برابری کنترل و ذخیره آب سطحی استان برای تامین آب شرب و همچنین نیاز کشاورزی ما است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت درصد از آب های سطحی استان کنترل و ذخیره می شود، افزود: این میزان اصلا مورد قبول ما نیست و نیاز مازندران بیش از این مقدار است.

سد مخزنی هراز بر روی رودخانه ای با همین نام در آمل در حال ساخت است. این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که قرار است به ارتفاع ۱۵۰ متر با طول تاج ۳۷۳ متر ساخته شود. 

به گفته کارشناسان و مسئولان مربوطه با اتمام ساخت سد هراز ذخیره آب سطحی استان مازندران به ۱۴ درصد خواهد رسید و از دیگر قابلیت سد هراز نیز می تواند به تامین آب زراعی یکصد هزار  هکتار اراضی  کشاورزی، آب شرب ۱۴ شهر و ۵۰۰ روستا منطقه و همچنین تامین انرژی برقابی به میزان ۲۵ مگاوات ساعت و کنترل سیلاب و بهبود شرایط زیست محیطی اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز