خبرگزاری کار ایران

ناراحتی برلین از اظهارات زلنسکی در گفت‌وگو با ترامپ

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۳۰۶

مکالمه تلفنی میان رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین خشم مقام‌های آلمان را به دنبال داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مکالمه تلفنی میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین که متن آن اخیرا منتشر شده است باعث ناراحتی مقام‌های آلمان شده است. مقام‌های آلمان معتقدند که اظهارات زلنسکی تلاش‌های این کشور برای تثبیت اوضاع در شرق اوکراین را کم‌اهمیت نشان می‌دهد. این خبر را روزنامه اشپیگل گزارش داد. 

این روزنامه گزارش داد که اعلام آمادگی زلنسکی برای موافقت با ترامپ [برای حل بحران اوکراین] بدان معناست که «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، «هیچ کاری» برای حل تنش‌های اوکراین با روسیه نکرده است و این توهینی به دولت این کشور است. بنا به گزارش اشپیگل، «رودولف موتزنیخ»، رهبر حزب سوسیال‌دموکراتیک آلمان، اعلام کرده که آنگلا مرکل و «فرانک-والتر اشتاینمایر» که در آن زمان وزیر خارجه بود، تمام تلاش خود را کردند تا این منطقه بدل به میدان نبرد نشود. وی همچنین عنوان کرد که ترامپ در سراسر مکالمه‌اش معتقد است که دشمنی از توافق دوجانبه و تصمیم‌گیری میان شرکا بهتر است. 

«نوربرت روتگن»، دبیر کمیته امور خارجه بودنستاگ، در گفت‌وگو با اشپیگل عنوان کرد که نه‌تنها ترامپ از قدرتش برای مصارف شخصی‌اش بهره برده است و در پی پیشرفت در کارزار انتخاباتی‌اش بوده است، بلکه همچنین علیه آلمان و اروپا نیز فعالیت کرده است. آلمان ضمن نارضایتی از موضع زلنسکی، واشنگتن را به رسوایی متهم کرده است. این روزنامه همچنین گزارش داد که سفیر اوکراین در آلمان در حال حاضر تلاش دارد روابط میان دو کشور را بهبود بخشد. وی می‌کوشد مقام‌های آلمان را مجاب کند که زلنسکی به تعهد شخصی مرکل برای حل مشکل اوکراین احترام می‌گذارد و قدردان آن است.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز