خبرگزاری کار ایران

استراماچونی باید بماند

نامجو مطلق: حسینی بیشتر از همه از رفتن رحمتی ضرر کرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۳۰۲

پیشکسوت استقلال عقیده دارد که مشکل استقلال سرمربی این تیم نیست.

به گزارش ایلنا،مجید نامجو مطلق عقیده دارد استقلال بازیکن بزرگ و لیدر ندارد و برای همین تاکنون نتوانسته نتیجه لازم را بگیرد. او می‌گوید استراماچونی چون ابزار لازم را ندارد نتوانسته خوب نتیجه بگیرد. نامجو مطلق در ادامه اشاره‌ای هم به تصمیم‌گیری  بازیکنان برای مدیریت دارد و می‌گوید این نشانه ضعف باشگاه است.     

 از دربی 90 شروع کنیم  چه شد استقلال باخت؟

 اگر بخواهیم کلی به بازی نگاه کنیم باید بگویم به لحاظ فنی دربی اصلاً خوب نبود و یکی از بدترین بازی‌های این چند سال اخیر را دیدیم. ولی درعین‌حال من فکر می‌کنم استقلال بازی را بهتر از پرسپولیس شروع کرد و باید بگویم تا زمان پنالتی خیلی بهتر از حریف خود بود و شرایط فنی بهتری نسبت به پرسپولیس داشت. البته این درست است که استقلال موقعیت جدی و خطرناکی ایجاد نکرد ولی کنترل بازی در نیمه اول در اختیار این تیم بود و یک ضربه پنالتی هم به‌راحتی  از دست دادند.

الان خیلی صحبت از تغییر استرا ماچونی است اصلاً استقلال نیازی به تغییر دارد و یا به همین فرمان جلو برود؟

 من عقیده دارم باید به استراماچونی زمان بدهیم. او مربی تیم بزرگی چون اینتر میلان بوده است.  زمان زیادی از حضور این مربی ایتالیایی در فوتبال ایران نمی‌گذرد و برای همین عقیده دارم و تأکید می‌کنم استراماچونی نیاز به زمان دارد. تفکرات این مربی در دربی خوب بود و به‌نوعی هم جواب داد ولی پنالتی باعث شد نقشه‌هایش نقش بر آب شود.

به نظر شما چه کسی پنالتی می‌زد بهتر بود؟

من فکر می‌کنم بعدازآن پنالتی که در دربی قبلی از دست رفت باید در این بازی یک بازیکن باتجربه‌تر پنالتی می‌زد . وریا غفوری هم کاپیتان تیم بود و هم اینکه قبلاً هم پنالتی‌زن اول بوده است و هم اینکه سابقه گلزنی در دربی را دارد بنابراین اگر او می‌زد بهتر بود. شاید ضربه او هم گل نمی‌شد ولی تجربه می‌گوید باید چنین بازیکنی ضربه می‌زد که زیر بارفشارهوادار نباشد.

بازیکنان چقدر مقصر هستند؟

بازیکنان هم به‌نوبه خود مقصر هستند من فکر می‌کنم. ببینید واقعیت این است که استراماچونی به‌عنوان مربی ابزار لازم را برای موفقیت در استقلال را در اختیار ندارد. قبلاً هم به این موضوع اشاره‌کرده بودم  و بازهم می‌گویم که استقلال نیاز به بازیکنان بزرگ و طراز اول دارد.

به نظرشما حسینی افت کرده است؟

 حسینی دروازه‌بان جوانی است که می‌تواند یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ایران باشد ولی رد کردن مهدی رحمتی یا نیاوردن یک رقیب جدی برای حسینی اشتباه بزرگی بود. وقتی بازیکنی برای باشگاه شرط می‌گذارد که فلان بازیکن نباید باشد، باشگاه کوچک می‌شود و اولین ضربه را هم خود آن بازیکن می‌خورد.

مدیریت چقدر در این ناکامی‌ها مقصر است؟

زمانی که یک تیم نتیجه نمی‌گیرد همه مقصر هستند از بازیکن گرفته تا مربی و مدیریت باشگاه . هرکدام به سهم و اندازه خود مقصر هستند. برای همین من  عقیده دارم مدیریت باشگاه هم در ناکامی‌ها مقصر است و باید جوابگو باشد. وقتی بازیکن برای باشگاه تعیین تکلیف می‌کند چه بازیکنی نباشد و باشد  بزرگی استقلال با چنین خواسته‌های زیر سؤال می‌رود و در این میان مدیریت باشگاه مقصر است . بنابراین باید گفت  دوستان در باشگاه عملکرد خوبی نداشته است.

با این اوصاف فکر می‌کنید استقلال درست شود؟

همان‌طور که گفتم استرا ماچونی مربی خوبی است وکسی که در ایتالیا و تیم بزرگی چون اینتر کارکرده نمی‌تواند بد باشد. مطمنا در آینده نزدیک شرایط فنی استقلال تغییر کند و بهتر می‌شود ولی باید منتظر زمان باشیم و زمان بدهیم. از سوی دیگر هم  سرمربی هم ابزار کامل را در اختیار ندارد  و باشگاه باید کاستی هارا جبران کند.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

بله باشگاه بازیکن بزرگ و رهبر می‌خواهد . در خط دفاع یک لیدر مثل منتظری می‌خواهد و یا در خط هافبک یک بازیکن مثل جباری و یا جبارف و در خط حمله هم یکی مثل تیام. اگر بتوانند بازیکنان این‌چنینی را جذب کنند آن موقع می‌توانند از مربی انتظار نتایج خیلی خوب داشته باشند. من منکر بازیکنان جوان و خوب تیم نمی‌شوم. بازیکنان خوبی داریم ولی داخل زمین بزرگ‌تر نداریم که در مواقع حساس تیم را جمع کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز