خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در شیراز:

نگاه باز آفرینی به بافت تاریخی نگاه موزه گونه نیست

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۱۳۹

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران گفت: نگاه باز آفرینی به بافت تاریخی نگاه موزه گونه نیست ، مبنا بر این است که بافت ها را زنده کنیم و زندگی را در آن جریان بدهیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره  کل راه و شهرسازی فارس، معاون وزیر راه و شهرسازی در سومین جلسه ستاد باز آفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف استان فارس به ریاست استاندار فارس گفت: در بافت تاریخی باید طراحی ها و اجرای برنامه‌ها به گونه‌ای صورت بگیرد که زندگی امروزی متناسب با شرایط بافت و سلیقه مردم باشد.

سید محمد پژمان افزود: عنصر اقتصادی که مایه اصلی زندگی مردم است باید در حلقه این بافت ها باشد و برای کسانی که در حلقه اقتصادی برای سرمایه گذاری و رونق این بافت ها می آیند باید منطق اقتصادی و اجتماعی در حرفهایمان داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان ساخت: ما نباید در روش و عادات زندگی مردم دست کاری کنیم ،  باید در طراحی ها و مطالعات برای بافت های تاریخی رفاه و آسایش مردم هم تامین شود.

مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران در خصوص طرح اقدام ملی تولید مسکن اذعان داشت: در خصوص طرح اقدام ملی تولید مسکن امیدواریم در حد برنامه و سهمی که استان فارس از این طرح دارد تعهدات به موقع انجام و تحویل شود.

وی اظهار داشت: در خصوص تامین قیر جهت آسفالت معابر بافتهای فرسوده و تاریخی ، شهرهای استان فارس طبق گزارشاتی که توسط اداره کل راه و شهرسازی ارائه شد قیرهای تحویل به شهرهای استان هنوز جذب نشده و در صورتی که حواله قیرها تحویل گردید و گزارشات مصرف ارائه شد مجددا برای آسفالت بقیه معابر حواله قیر تخصیص داده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز