خبرگزاری کار ایران

امیر حاتمی:

جرقه خودکفایی صنعت دفاعی از آغاز جنگ تحمیلی زده شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۶۶۷

وزیر دفاع گفت: همه ارکان نظام اسلامی بر اهمیت ارتقاء توان دفاعی و به خصوص افزایش قدرت موشکی ایران اجماع دارند.

به گزارش ایلنا، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از مقام شامخ شهداء به ویژه ۳وزیر شهید و ۱۰۰۰ شهید صنعت دفاعی در تشریح وضعیت ایران به لحاظ نظامی در آغاز جنگ تحمیلی ۸ساله گفت: در بدو پیروزی انقلاب و حتی کمی قبل تر از آن مستشاران خارجی با تغییر قراردادها و مبالغ در معاههدات خود نقض پیمان کردند و تحریم ها از همان ابتدا علیه ملت ایران اعمال شد؛ در واقع ما از یک طرف با ادوات نظامی محدود و غیر بومی و از طرف دیگر با مشکل نداشتن قطعه، تعمیر و نگه داری مواجه بودیم.

جرقه خود کفائی صنعت دفاعی از آغاز جنگ تحمیلی زده شد

وزیر دفاع در همین زمینه افزود: بر اساس اتفاقات جنگ و محدودیت در کمیت تسلیحات نظامی، جرقه خود کفائی در عرصه نظامی و به ویژه عرصه های هوائی با تأکیدات امام راحل  وسپس مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که در آن دوران نماینده حضرت امام در شورای انقلاب بود مورد توجه قرار گرفت؛ چرا که هر چه  به انتهای جنگ نزدیک می شدیم ، نیاز به خود کفایی و خود اتکایی را با عمق بیشتری احساس می کردیم که اگر روی پای خودمان نتوانیم بایستیم هر چقدر که تجهیزات و هر مقدار امکانات داشته باشیم اینها بعد از مدتی از کار می افتند و نمیتوانیم از آن هااستفاده کنیم.

پیشرفت در کالبد نیروهای مسلح از آغاز جنگ تحمیلی نهادینه شد

وزیر دفاع با بیان خاطراتی از دوران مقدس با اشاره به اقلام تحریمی معروف از جمله "سیم خاردار" اظهار داشت: در حوزه پدافندی بسیار محدود بودیم تا جائی که اقلامی نظیر سیم خاردار هم به ما نمیدادند، یکی از علل معروف شدن این موضوع کاربرد چند گانه سیم خاردار و محرومیت در بهره مندی از حداقل امکانات نظامی در آن دوران بود که خود این موضوع مبنایی برای تشکیل جهاد خودکفایی به دستور مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در دهه ۶۰ بود.

وی در همین زمینه افزود: ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که دشمنی که از دادن سیم خاردار دریغ می کند حتما در سایر حوزه ها هم ما را در فشار خواهد گذاشت و عرصه را روز به روز بر ما تنگ تر خواهد کرد؛ بر همین اساس کلید پیشرفت صنایع دفاعی از همان دوران جنگ در کالبد نیروهای مسلح نهادینه شد.

مولفه های دفاعی خود را به طور هماهنگ توسعه دادیم

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه بر اساس معادلات جنگ و استفاده دشمن از موشک های دوربرد، نیاز فوری و استراتژیک ما در حوزه موشکی بسیار احساس می شد خاطرنشان ساخت: در همان زمان ما به این تیجه رسیدیم که مؤلفه های دفاعی خود را باید به طور هماهنگ توسعه دهیم تا بتوانیم به یک بازدارندگی مؤثر و پیشرفته دست یابیم و بنابر این در حوزه رزم زمینی، دریایی، هوائی و راداری به فناوری های ارزشمندی دست یافتیم.

ازتولید  ۳۰ محصول نظامی غیر بومی در جنگ به تولید ۷۷۱ محصول بومی در حوزه دفاعی دست یافتیم

وزیر دفاع با بیان اینکه در بستر امنیت، پیشرفت های زیادی حاصل می شود گفت: بنا به موقعیت ژئوپلتیک جمهوری اسلامی از یک طرف و ایدئولوژی های نظام اسلامی از طرف دیگر، کشور ما همواره در معرض تهدید قرار خواهد داشت و لذا پیشرفت های دفاعی برای حفظ استقلال ایران اسلامی ضرورتی انکار ناپذیر است که برآن شدیم از ۳۰ خانواده محصول نظامی غیر بومی و کارخانه ای در دوران دفاع مقدس به ۷۷۱ محصول دفاعی پیشرفته مبتنی بر نیاز نیروهای مسلح برسیم.

ایران به واسطه قدرت دفاعی، نقش تعیین کننده در معادلات منطقه دارد

وزیر دفاع با بیان جایگاه قدرت دفاعی ایران در مقایسه با سایر کشورها گفت:امروز ایران نقش تعیین کننده در معادلات منطقه دارد که نمونه آن نقش آفرینی در عراق، سوریه، لبنان و ... است و دشمنان با همه خباثتی که تا کنون داشتند نتوانستند کشور ما را ناامن کنند و این ناشی از اقتدار بازدارنده جمهوری اسلامی است.

تکیه دشمن بر محدود کردن توان موشکی یعنی محدود کردن مقاومت ایران

امیر سرتیپ حاتمی در خصوص کاهش توان قدرت موشکی ایران و ادامه مذاکرات و برداشته شدن تحریم ها گفت: معامله بر سر قدرت موشکی ایران  با نظام استکباری مانند برداشتن سقف و دیوارها و حریم های یک خانه است و تکیه دشمن بر محدود کردن توان موشکی به زبان صریح تر یعنی محدود کردن «مقاومت مردم ایران» در برابر زیاده خواهی ها، جاه طلبی ها و ظلم بیشتر؛ و به حمدالله همه ارکان نظام اسلامی بر اهمیت ارتقاء توان دفاعی و به خصوص افزایش قدرت موشکی ایران اجماع دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز