خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

عملکرد بانک‌ها، مهم‌ترین دغدغه کارآفرینان و فعالان اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۹۱۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: عملکرد بانک‌ها، مهم‌ترین دغدغه کارآفرینان و فعالان اقتصادی است.

به گزارش ایلنا از رشت،فرهاد دلق پوش با حضور در جمع اعضای هیات نمایندگان و کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان از روند پرداخت تسهیلات بانک های عامل گیلان به ویژه از عملکرد بانک های خصوصی که گاهی در خور رونق تولید و صنعت و رفع موانع برنمی دارند و مشخص نیست منابع استان قرار است در کجای کشور هزینه شود، انتقاد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در نشست هیات نمایندگان گیلان با بیان این مطلب که اتاق بازرگانی گیلان یک پتانسیل مهم برای تجارت استان و حتی کشور است و برخی از پیگیری‌های اتاق گیلان در سطح کشور قابل طرح و پیگیری است، از حضور هادی تیزهوش تابان در این اتاق و همچنین اعضای هیات نمایندگان اتاق به‌ عنوان یک نقطه قوت در عرصه صنعت، معدن و تجارت گیلان نام برد و گفت: اقتصاد ما قبل از اینکه متوجه تحریم دشمنان خارجی باشد به نوعی دچار خودتحریمی‌ها است و نگاه بخشی به اقتصاد کشور اعم از مالیات، بانک‌ها و سیاست‌های پولی و مالی و حتی ضعف و اشتباه در اجرای قوانین موجب شده است تا با اجرای سیاست‌های غلط در برخی از حوزه‌ها بستر زمین‌گیرکردن اقتصاد کشور فراهم شود.

فرهاد دلق‌پوش با اشاره به اینکه برخی از قوانین هم نیازمند بازنگری است و در اجرا خوب خوب عمل نمی‌شود و تخلف در اجرای قوانین مشهود است تصریح کرد: در حال حاضر به نوعی دچار سرگردانی در اقتصاد هستیم و سیاست‌های یک بام و دو هوا با اجرای دستورالعمل‌ها و بخش نامه‌های متعدد بستر این سرگردانی را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: عدم اجرای درست قوانین موجب می‌شود تا کارگروه‌هایی مثل رفع موانع و رونق تولید دچار سردرگمی شود و حتی این رفتارها سیاست ارزشمند اقتصاد مقاومتی را هم تحت شعاع قرار داده است.

رئیس شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه تا مادامی که سیاست‌های پولی، مالی و مالیاتی و مالیات بر کسب، کار و تجارت اصلاح نشود و قوانین تولید و تجارت هم بازنگری نشود، مشکلات پیش روی این بخش نیز مرتفع نخواهد شد خاطرنشان کرد: بانک‌ها در این مسیر نقش بسیار مهمی دارند در تمام دنیا وقتی بهره بانکی برای تولید صرفا یک یا دو درصد است. چطور یک تولیدکننده ایرانی هم باید در عرصه خارجی برای صادرات با طرف خارجی رقابت کند و هم بهره 18 درصد بانکی و یا بنابر آنچه شنیده می‌شود بهره مرکب پرداخت کند.

به گفته فرهاد دلق پوش همه ارکان مدیریتی می‌باید با یکدیگر همسو حرکت کنند؛ یکی تسهیل کننده باشد و دیگری ترمز، کار به جایی نخواهد برد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در همین رابطه در تاکید حمایت بانک‌ها از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به حمایت آنان در سال گذشته از مصوبات تخصیص یافته رونق تولید اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته از 1200 میلیارد تومان مصوب شده فقط نزدیک 570 میلیارد آن پرداخت شد و مابقی نتوانست جذب بنگاه‌های اقتصادی شود در حالی که اگر به موقع به مصوبات عمل می‌شد 95 درصد منابع تخصیص یافته صرف تولید و صنعت استان می‌شد در حالی که در سال گذشته منابع باقی مانده جذب نشد و به سال 98 انتقال یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز