خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس:

بسیاری از صادرکنندگان باسابقه در سال های اخیر با مشکل مواجهند/ نگاه به فرآیند تعیین صادرکننده نمونه استانی تغییر کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۶۶۲

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس بابیان اینکه بسیاری از صادرکنندگان باسابقه ما در سال 97 با مشکل مواجه شدند افزود: با این وجود می طلبد برنامه ریزی برای روز ملی صادرات و تعیین صادرکننده نمونه استانی باید توجه به تغییرات ایجاد شده در بحث صادرات انجام شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، خسرو فروغان در جلسه هماهنگی روز ملی صادرات که با حضور متولیان بخش دولتی و فعالان بخش خصوصی استان در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، بیان کرد: تغییرات و نوسانات در بحث صادرات و ارز در بیش از یک سال گذشته، صادرات ما را تحت تاثیر قرار داده است که این مهم می تواند یک عامل موثر در ارزیابی ها و تعیین صادرکننده نمونه امسال در بخش ملی و استانی باشد.

فروغان اظهارداشت: صادرات نرم افزار و آی تی یکی از بخش هایی است که در چند سال اخیر در استان رشد بسیار خوبی داشته اما در مولفه های تعیین صادرکننده نمونه استانی این بخش دیده نشده  که استان فارس با در نظر گرفتن ساز و کاری برای این بخش می تواند در کشور الگو باشد.

وی گفت: نگاه به سیاست ها در برگزاری روز ملی صادرات و مشخص کردن صادرکننده نمونه استانی باید تغییر کند و این برنامه ها با محوریت تشویق به صادرات در استان برگزار شود.

سید محمد رضا موسوی رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز در این جلسه گفت: تاکید و درخواست ما از فعالان اقتصادی استان مشارکت در فرآیند تعیین صادرکننده نمونه استانی است که برای این مهم سامانه ای تعریف شده که صادرکنندگان می توانند با مراجعه به آن در این رویداد مهم ثبت نام و شرکت کنند.

وی اضافه کرد: امسال در بخش شاخص های تعیین صادرکننده نمونه استانی اصلاحاتی انجام شده است که این تغییرات را اطلاع رسانی کرده ایم.

موسوی با بیان اینکه این تغییرات با هدف جذب مشارکت بیشتر صادرکنندگان انجام شده است ادامه داد: یکی از بخش های تغییر یافته مبحث کف سقف صادرات محصولاتی مانند فرش، سیمان، محصولات لبنی، مواد غذایی، میوه و تره باز و... است.

وی عنوان داشت: همچنین بنا داریم امسال سه بنگاه صادراتی استان که در سال 97 به بهره برداری رسیده و ارزش صادراتی حداقل 2 میلیون دلار را داشته باشند، را نیز معرفی و تقدیر کنیم.

در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی متولی و برخی از فعالان بخش خصوصی برگزار شد، پیرامون برگزاری روز ملی صادرات در استان و فرآیند تعیین صادرکنندگان نمونه استانی بحث و تبادل نظر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز