خبرگزاری کار ایران

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان :

سمن‌ها با کشورهای هم مرز، انجمن های دوستی تشکیل دهند

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۶۴۴

معاون امور جوانان وزارت ورزش وجوانان گفت: در دو سال اخیر تحولات خوبی در مباحث مربوط به جوانان صورت گرفته و به گونه ای عمل شده تا فعالیت سمن‌ها با ثبات و نهادمند شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمد مهدی تندگویان روز دوشنبه در  اختتامیه کارگاه ملی تخصصی آشنایی با قوانین و مقررات سازمانهای مردم نهاد جوانان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: جنگ ما با دشمنان در حوزه های مختلف ادامه دارد و اکنون در بدترین شرایط  و جنگ نابرابر اقتصادی قرار داریم؛ اما مقتدرانه همچون همیشه ایستاده ایم.

تندگویان با تشکر از  ثبت نخستین شناسه تشکل ها در مازندران که بدلیل هماهنگی استانداری و مدیرکل ورزش و جوانان صورت گرفت, افزود:  این الگو می تواند در سایر استان‌ها نیز پیاده شود.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در معاونت فرهنگی و جوانان مازندران گفت: با این تغییر مثبت شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه در استان مازندران هستیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان، از  7 هزار  درخواست ثبت سمن در کشور  خبر داد و گفت: در دو سال گذشته تاکنون، مدل مطالبات فرق کرده و در گذشته این مطالبات متفاوت و انگیزه ای برای ادامه حضور وجود نداشت؛ اما امروز مدل مطالبات برای حفظ و گسترش سمن ها و تشکل ها است.

تندگویان افزود: سعی بنده و تیم جوان ما بر این بود که کار گروهی خوب و درستی انجام شود.

وی با اعلام اینکه تحول نیاز جامعه است یادآور شد: دوره آموزشی برگزار شد؛ اما توجه به بهتر برگزار کردن و اصولی برگزار کردن و اتحاد و همبستگی مهم است و باید توجه ویژه اعمال شود.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه مازندران استان پیشتاز در صدور شناسه سمن هاست؛ گفت: تغییر نگاه و نظر خوبی در خصوص سمن ها اتفاق افتاد و امروز شاهد تغییرات مناسب در این حوزه هستیم. 

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: معتقدیم بدون حضور شما جوانان و سمن ها نمی شود تحول آفرید و امروز وزارتخانه ها از ما کمک می خواهند و از مدلهای ما الگو برداری می کنند. امیدوارم تا با کمک هم  و در کنار هم در حوزه اشتغال وارد شویم که این مساله بیانگر اتفاقات خوب در حوزه جوانان است.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت:  باید باور داشته باشیم و تلاش کنیم تا به جای اینکه جوانان به سمت دولت بروند؛ دولت به سمت جوانان رفته و از تشکیلات و فکر مناسب جوانان استفاده کند. 

تندگویان افزود: نگرانی ما از شکننده بودن تشکل هاست که باید در این بخش تلاش بیشتری انجام و بازخورد این همایش ها و کارگاهها در استانهای مختلف ارائه شود تا مشکلات برطرف شود.

وی بیان داشت: مهمترین ضعف مجامع استانی ما در عدم پیگیری مناسب است که متاسفانه پویا و فعال نیستند و باید در این بخش بیش از گذشته کار شود و تلاش برای پویایی و اتحاد و همبستگی در دستور کار سمن ها باشد. 

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با اعلام اینکه برای تحول، نیازمند پویایی و حرکت به سمت موضوعات بین المللی و مبادله در این بخش هستیم؛ خاطر نشان کرد: سمنهای جوانان با کشورهای هم مرز، می توانند انجمن های دوستی تشکل ها را شکل دهند و باید در بحث محتوایی و روابط بین المللی برای توسعه روابط جوانان تلاش کرد.

وی با اشاره به توافقات انجام شده با وزارت تعاون بیان داشت: بخش های بزرگی از درآمد و اشتغال سمن ها که بعنوان دغدغه است در حال پیگیری است و تحول عظیمی در حال انجام است.

به گفته تندگویان، در حوزه سیل گذشته، تشکل ها داوطلبانه وارد شدند و اکنون هم در بخش اشتغال برای کمک به افزایش اشتغال و تحول آفرینی با فوریت وارد عمل شده اند.

وی گفت: تشکل ها و سمن ها کمک کار حوزه آسیب های اجتماعی هستند و کمک برای رفع مشکلات باید در دستور کار قرار گیرد و با دوری از بی رغبتی برای پویایی، توسعه و موفقیت حرکت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز