خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ماموریت شفاف‌سازی در وزارت تعاون ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۴۰۳

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مساله شفافیت از جمله مسایلی است که همواره به عنوان یک کار پایه با تکیه بر فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، که محمد شریعتمداری بر آن تاکید داشته و این ماموریت مهم تا پایان ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، رویا رفیعی در دهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایلام که با حضور انصاری رییس اداره ارتباطات مردمی و پاسخ گویی به شکایت مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شیرخانی، رئیس شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کلیه اعضای شورای مدیران استان در محل هلتداری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به حساس بودن شرایط کشور، جوان گرایی و استفاده از توان نیروهای جوان در به کارگیری سیاست‌های کارآمد، می‌تواند در تحقق ماموریت‌های این وزارتخانه نقش موثری داشته باشد.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مساله شفافیت از جمله مسایلی است که همواره به عنوان یک کار پایه با تکیه بر فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر آن تاکید داشته و این ماموریت مهم تا پایان ادامه پیدا خواهد کرد.

مشاور وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: حفظ اشتغال موجود یکی از اولویت‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و این امر نیازمند اهتمام جدی است.

 او سه شعار اصلی مقام عالی وزارت را بکارگیری بانوان، جوان گرایی و شفافیت عنوان کرد و گفت: وضعیت بهره‌گیری از بانوان توانمند در ایلام به مراتب از استان‌های دیگر بهتر است.

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در پنج ماهه سال جاری، ۱۴۶نامه در سامانه ارتباط مردمی ریاست جمهوری (سامد) اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام ثبت شده که ۱۴۰ مورد اشتغال و مابقی تسهیلات است.

رفیعی بر پاسخگویی مدیران تاکید کرد و گفت: میزان رضایت مندی مردم استان ایلام، در ارزیابی بین ۲۳ دستگاه در سال ۹۷ که سه دستگاه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی و بهزیستی در آن وجود داشتند، با امتیاز ۷۳و ۳۸ درصد، رتبه چهارم کشوری را دارد که این مهم نتیجه عملکرد خوب مدیران و کارکنان است.

او تاکید کرد: یکی از بهترین راهکارهای مناسبت به منظور سرمایه‌گذاری در استان، استفاده از تعاونی‌هاست که باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود.

رفیعی به نزدیکی استان ایلام به عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگترین فرصت‌هایی که می‌توان برای پیشبرد برنامه‌های استان از آن بهره برد، توجه به بحث اربعین و استفاده حداکثری از این فرصت بی‌نظیر است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برای راهبری بیشتر برنامه‌ها در استان، مدیران بومی باید نگاه از مرکز را با همدلی، هم فکری، وحدت رویه و اجماع به سمت خود سوق دهند.

رفیعی یکی از دلایل عدم جذب سرمایه‌گذار در استان را اجرا نشدن طرح آمایش سرزمین در استان عنوان کرد و گفت: با توجه به مراحل پایانی آماده‌سازی اجرایی این طرح در استان، می‌توان برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌مند شدن از ظرفیت‌ها انجام گیرد.

انصاری، رئیس اداره ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایت مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: در راستای اجرای ماده ۲۵ قانون سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در دستگاه‌ها، این وزارتخانه جز پیشگامان انجام قانون فوق، بین سایر وزارتخانه‌ها بوده است.

او افزود: با راه‌اندازی سامانه جامع پاسخگویی به شکایات از مرداد ماه سال ۱۳۹۵، شهروندان در کمترین زمان ممکن می‌توانند مشکلات و شکایات خود را به صورت الکترونیکی بیان کنند.

انصاری گفت: کلیه دستگاه‌ها ملزم به پاسخگویی به مردم هستند و باید بر اساس قوانین و مقررات به درخواست‌های مردمی پاسخ دهند.

انصاری بر توجه مدیران به مساله شفافیت به عنوان یکی از اولویت‌های مقام عالی وزارت اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود، مدیران به این مساله توجه ویژه‌ای کنند.

رییس اداره ارتباطات مردمی و پاسخگویی به شکایت مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر مستندسازی کلیه اقدامات ادارات تاکید کرد و گفت: کلیه مدیران باید اقدامات انجام شده در دولت را از طریق رسانه‌ها به خصوص صداوسیما به آحاد مردم اطلاع‌رسانی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز