خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی:

ترامپ باید بگوید غلط کردم/ پهپادهای ایران کابوس دشمنان ما در منطقه شده است

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۳۶۴

محسن رضایی یکشنبه شب در شبکه دوم سیما گفت: ما اگر بخواهیم به کشوری پیشرفته تبدیل شویم باید سیاست، اقتدار و اقتصاد را سامان می دادیم. الان وقت آن رسیده و باید پایه سوم که اقتصاد است را بسازیم.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی، شامگاه یکشنبه ۳۱ شهریورماه در برنامه گفتگوی ویژه ی خبری که از شبکه دوم سیما به صورت زنده پخش می شد، با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و درود به روح امام راحل (ره) و روان شهدای جنگ تحمیلی گفت: تسلیت عرض می کنیم ایام سوگواری حضرت اباعبدالله و عاشورای حسینی را که انقلاب اسلامی ودفاع مقدس پیوندی ناگسستنی با راه امام حسین (ع) دارد.

رضایی گفت: من در روز ۳۱ شهریور سال ۵۹ تهران بودم. در دفتر کارم در اطلاعات سپاه نشسته بودم. آن زمان مسئول اطلاعات سپاه بودم. بلافاصله خبر دادند که فرودگاه مهرآباد بمباران شده است. اواخر مردادماه سال ۵۹ من و آقای شمخانی نزد آقای بنی صدر رئیس جمهور وقت و فرمانده کل قوا رفتیم و گفتیم که عراق قصد حمله دارد. او گفت: مگر اینکه شما پاسداران بخواهید جنگ را آغاز کنید. وگر نه عراق قصد حمله ندارد! تاریخ اقتدار ایران و نیروهای مسلح ایران، تاریخ عجیب و عبرت آموزی است. ۳۰۰سال پیش دو برابر سرزمین فعلی، وطن ما بود. در طی این دوران بسیاری از شهرها و مناطق ایران از کشورمان جدا شدند. بسیاری به فکر افتادند که باید کاری کرد. عباس میرزا به فکر تشکیل ارتش مدرن افتاد. امیرکبیر و پهلوی اول و دوم هم برای پیدا کردن اقتدار کارهایی کردند. در جنگ جهانی دوم، کل ارتش ایران از هم پاشید. در زمان پهلوی دوم، اگر ۲۴ ساعت به ما مهمات و مشاوره نمی دادند، ارتش از کار می افتاد. ارتش ما تا قبل از انقلاب وابسته بود. دانش لازم را نداشت و بازیچه آمریکا و انگلیس بود. حتی شاه که فرمانده کل قوا بود اختیاری نداشت. تنها تجربه در ظفار بود که ارتش ایران تلفات زیادی داده بود. تجهیزات مدرن بیشتر نمایشی بود. زیرا که اختیار ان دردست خارجی ها بود.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس به توانمندی های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در چهلمین سالگرد انقلاب اشاره کرد و گفت: در سال ۵۹ هم ارتش ایران تضعیف شده بود و دشمن به فکر جداکردن بخشهایی از ایران بود. در جنگ یک انقلاب رخ داد و ارتش قدیمی ما نوسازی شد. نیروهای متدین و وفادار به ارتش آمدند. یادی کنیم از سردار عزیزمان صیاد شیرازی، شهید نامجو، شهید بابایی و شهید ستاری که نسل نو فرماندهان ارتش بودند. قبل از انقلاب بین نیروهای هوایی و زمینی ارتش اختلافاتی بود اما در دوران دفاع مقدس، انسجام نیروهای مسلح بالا رفت. همین الان هم مسنجم ترین نیروی مسلح منطقه است. سپاه پاسداران تشکیل شد و بخش زیادی از تجهیزات را از عراق غنیمت گرفتیم و در ساخت برخی تجهیزات خودکفا شدیم. امروز سلاح و مهمات و موشک را تولید می کنیم. پهپادهای ما کابوس دشمنان ما در منطقه شده است. در مدیریت دفاعی و نظامی، به تجربیات خوبی رسیده ایم. آقای بنی صدر می خواست جنگ ساسانی را در برابر جنگ قادسیه صدام به راه بیندازد اما موفقیتی نداشت.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: عباس میزرا، تاریخ زندگی اش بسیار تلخ است. انگلیسی ها و فرانسوی ها هر کدام وعده هایی به او دادند اما عقب کشیدند. امروز روی پای خودمان ایستاده ایم و امنیت در برخی کشورهای منطقه متکی به ایران است. در دفاع مقدس، انقلاب دوم ایران برای دستیابی به اقتدار را به انجام رساندیم.

وی گفت: در جنگ تحمیلی به خودباوری و اعتماد به نفس رسیدیم. فهمیدیم که اگر به جوانان میدان بدهیم، انرژی عظیم آنها را می توانیم آزاد کنیم. با مدیریت جهادی جنگ، قهرمانان بزرگی را از جوانان گمنام ساختیم. مساله دیگر این بود که متوجه شدیم که به هیچ وجه به خارجی ها اتکا نکنیم. امام راحل در پایان جنگ در نامه ای به فرماندهان جنگ و مسئولان کشور نوشتند: "بدانید مادام که در احتیاجات صنایع پیشرفته، دست خود را پیش دیگران دراز کنید و به دریوزگی عمر را بگذرانید قدرت ابتکار و پیشرفت در اختراعات در شما شکوفا نخواهد شد. و به خوبی و عینیت دیدید که در این مدت کوتاه پس از تحریم اقتصادی همانها که از ساختن هرچیز خود را عاجز می‌دیدند و از راه انداختن کارخانه‌ها آنان را مأیوس می‌نمودند، افکار خود را به کار بستند و بسیاری از احتیاجات ارتش و کارخانه‌ها را خود رفع نمودند. و این جنگ و تحریم اقتصادی و اخراج کارشناسان خارجی، تحفه‌ای الهی بود که ما از آن غافل بودیم. اکنون اگر دولت و ارتش کالاهای جهانخواران را خود تحریم کنند و به کوشش و سعی در راه ابتکار بیفزایند، امید است که کشور خودکفا شود و از دریوزگی از دشمن نجات یابد."این بیان امام را ببینید در مورد تحریم های اقتصادی و عزای برخی دولتمردان را در کشور برای عدم فروش نفت ببینید. درحالیکه اگر تولید ملی ما به راه بیافتد، ما باید روزانه یک میلیون بشکه نفت وارد کنیم. یک درس دفاع مقدس خودباوری و ابتکار است.

سرلشگر رضایی گفت: تا قبل از جنگ تحمیلی، دو نقطه بود که هر دو قدرت به آن رو نمی آوردند یکی خلیج فارس و یکی دریای سیاه بود. از اواسط جنگ که جنگ کشتی ها شروع شد و ما مقابله به مثل کردیم شوروی و آمریکا به نفع صدام در خلیج فارس وارد جنگ شدند از آن زمان آمریکایی ها می خواهند حضور خود را در خلیج فارس حفظ کنند. بوش و اوباما و ترامپ هر کدام با یک شیوه می خواهند بمانند. البته تا کنون شکست خورده اند. ولی نتوانستند بدون ایران کاری بکنند. آمریکایی ها سه ماه است که ناوهای بزرگ خود را در جنوب چابهار مستقر کرده اند. بعضا گشتی هاشان تا ۴۰۰کیلومتری تنگه هرمز می آیند. امنیت منطقه را خودمان حفظ کرده ایم. هیچ گاه تجارت خلیج فارس و صادرات نفت قطع نشده. می توانستیم قطع کنیم یا اجازه بدهیم دیگران این کار را بکنند اما نکرده ایم و تنگه ی هرمز را ما باز نگه داشته ایم. حضور آمریکایی ها جز ناامنی برای خلیج فارس، رهاوردی نداشته اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امنیت در خلیج فارس بدون بیرون رفتن قدرت های فرا منطقه ای امکان پذیر نیست. بنا براین اولین شرط امنیت استقلال کشورها است. روزی که آمریکایی ها از منطقه بیرون بروند، استقلال و برادری و امنیت در خلیج فارس مستقر می شود. تا آمریکا باشد حوادث عراق و سوریه و یمن تکرار می شود. با استقلال کشورها، امنیت دسته جمعی و پایدار پدید می آید. همکاری بدون استقلال پدید نمی آید. ما یکبار عربستان و کویت را بخشیدیم. امام فرموده بودند که از فهد نخواهیم گذشت. بعد از جنگ با سیاستی که آقای هاشمی رفسنجانی درپیش گرفت و رهبر انقلاب مخالفتی نکردند، دوستی با عربستان شروع شد اما دیدیم که به خاطر وابستگی به آمریکا و اسرائیل دوباره به ما خیانت کردند. عربستان الان در حال کمک به اسرائیل است. این فشارها و جنگ ظالمانه علیه یمن، سودش به جهان اسلام نمی رسد. امنیت دسته جمعی و همکاری امنیتی با پیش نیاز استقلال امکان پذیر است.

وی افزود: نباید هیچگاه دشمن را دست کم بگیریم یا حرف هایی بزنیم که آمادگی دفاعی ما را تحت تاثیر قرار دهد. آمریکایی ها که نمی توانند از خودشان دفاع کنند، از عربستان هم نمی توانند دفاع کنند. وقتی پهپاد مدرن آمریکا را ساقط کردیم، کشورهای عربی ترسیدند که الان جنگ می شود. به این نتیجه رسیدند که آمریکایی که از خود دفاع نمی کند، از آنها هم دفاع نخواهد کرد. برخی کشورهای عربی به ما پیام دادندکه حاضرند برخی اشکالات و محدودیت ها را رفع کنند. عربستانی که در برابر یک گروه جهادی مثل انصار الله نمی تواند با سیستم ضد موشک چند میلیاردی خود دفاع کند و آسیب می بیند، اگر با ما وارد جنگ شود، دهها برابر این ضربات را خواهد دید. می خواهند با پشتیبانی آمریکا و انگلیس به شورای امنیت شکایت کنند منتها باید ثابت کنند. ما به یمن سلاح نداده ایم. یمن در محاصره است و خود یمنی ها دارند سلاح تولید می کنند.

سرلشکر محسن رضایی با اشاره به حمله پهپادهای انصارالله به پالایشگاه آرامکو عربستان گفت: این آبرو ریزی بزرگی بود که یک گروه کوچک این همه رادار و ماهواره و ردیاب را که عکس برداری می کنند را دور بزند. می گویند ایران ما را زده است. الان هم دنبال سندسازی علیه ما هستند. این شکست ناشی از یک فکر و مخاسبه اشتباه بزرگ بود. عملیات انصار الله در یک اختفای کامل صورت گرفته و هیچ سازمان اطلاعاتی، نتوانسته اند بفهمند که چنین عملیاتی دارد طراحی می شود. این حجم از عملیات، دو ماه کار دارد و هیچ سازمان اطلاعاتی، متوجه نشده. هیچ راداری در دو سه ساعتی که موشک ها و پهپادها از یمن در راه بوده اند، باخبر نشده است. دقیق عمل کرده اند و در روز تعطیل بدون کشته شدن پرسنل، نیمی از تولید نفت عربستان را کاهش داده اند. این عملیات بی نظیر است و موجب شگفتی همه ژنرال های نظامی دنیا شده است. شکست مفتضحانه آمریکا و عربستان است و پیروزی مردم مظلوم یمن.

دبیر مجمع تشیخیص مصلحت نظام با اشاره به مجمع سالیانه سازمان ملل در نیویورک گفت: آقای ترامپ برای حفظ آبروی خودش و آمریکا، دنبال یک برنامه برای مذاکره با آقای روحانی بود. برنامه ۱۵ میلیاردی آقای مکرون را مطرح کردند تا این مذاکره انجام شود. بعد که ناامید شدند برنامه ریزی کرده بودند که عبوری با آقای روحانی یک عکس بگیرند و به دروغ بگویند که ما با ایران مذاکره کردیم. آقای ترامپ این عکس را برای انتخابات می خواست. آمریکا در بن بست قرار گرفته و فکر نمی کنم از این باتلاق خودساخته بیرون بیایند. ما می گوییم که آمریکا باید بگوید غلط کردم و اگر هم ترامپ نگویند بعدی ها خواهند گفت که ترامپ غلط کرده و ان شا الله آقای ترامپ را برای ظلم به ملت های جهان محاکمه می کنیم.

رضایی در خصوص تداوم مقاومت فعال گفت: در مصاحبه قبلی عرض کردم که از مقاومت ناظر گرایانه به مقاومت فعال رسیده ایم و ما گام چهارم را هم قطعا در موضوع هسته ای بر خواهیم داشت. اروپا به این نتیجه خواهند رسید که بهتر بود به تعهدات خود در برجام عمل می کردند. تحریم مجدد بانک مرکزی، یک اقدام مسخره بود. ما مگر چه مبادلاتی با اروپایی ها داریم که بانک مرکزی را دوباره تحریم می کنند. ترامپ همه تیرهایش را شلیک کرده اند و با سلاح بدون فشنگ روبروی ما ایستاده است و دنیا به او می خندد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به دکترین نگاه به شرق در ایران گفت:روز به روز چین رابطه اش را با ما بهتر می کند و ما با چینی ها در حال تدوین سند همکاری های راهبردی ۲۵ ساله هستیم و به نظر من این رابطه نتیجه بخش خواهد بود. قبلا چینی ها حاضر نبودند در رزمایش های ما شرکت کنند. اخیرا آقای مکرون به سفرای خود گفته است که ما از منطق تحولات جهان عقب افتاده ایم و اروپا در حال مرگ و فروپاشی است. آن آمریکا و اروپای قدیم دیگر وجود ندارد. آمریکای هفتاد سال پیش و پنجاه سال پیش دیگر وجود ندارد. تحولات جدید در شرق است و ما البته استقلال خود را به هیچ کشوری واگذار نمی کنیم.

رضایی گفت: ما اگر بخواهیم به کشوری پیشرفته تبدیل شویم باید سیاست، اقتدار و اقتصاد را سامان بدهیم. سیاست، حکومت، مردم سالاری و اقتدار و امنیت را درست کرده ایم اماتنها با دو پایه ای نمی توانیم کشور را حفظ کنیم. وقت آن رسیده و باید پایه سوم که اقتصاد است را بسازیم. باید راهی را که برای احیای سیاست و اقتدار ایران در پیش گرفتیم را طی کنیم. البته برخی در داخل و خارج مقاومت می کنند یا نمی خواهند که ما اقتصاد را سامان بدهیم. یک گروه غربگراها در داخل هستند. هوادار امریکا هستند مانع تکرار معجزه وراه طی شده سیاست ودفاع دراقتصاد هستند . اندیشه های لیبرالی نیز مانع دوم هست . حتی برخی نیروهای متدینی داریم که تفکر غربی دارند. گروهی هم در بیرون مرزها نمی خواهند ما پیشرفت کنیم. نمی گذارند اسمان ایران و یا سواحل ایران اقتصادی شوند. از توسعه فرودگاه امام گدفته تا بنادر ایران مانع تراشی می شود. تا فرودگاه های ترکیه و دبی وابو ظبی و قطر رونق پیدا کند. عوامل نفوذی دخالت دارند. در دولت و مجلس و در قوه قضاییه ما آدم های نفوذی وجود دارند که نمی خواهند اقتصاد ما منطقه را بگیرد. الان ۲۲ سال است که رهبر انقلاب با مشورت مجمع سیاست گذاری اقتصادی می کنند و با اینکه سیاستهای بسیار مهمی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، ولی پیاده سازی نمی شود. غربزده ها ونفوذی ها مشکل ایجاد می کنند وازطرف دیگر علامت اشتباه می دهند که نظام ناکارآمد است. نظام ایران راه را تعیین کرده است. اگر ما سیاست های کلی نظام را اجرایی می کردیم به مشکلات اقتصادی امروز و تحریم دچار نمی شدیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز