خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

عاملان بحران هپکو مسئولانند که فقط شعار می‌دهند/ ماجرا فعلاً ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۶۳۶

استاندار مرکزی گفت: متاسفانه بعضی از مسئولین ما شرایط هپکو را درک نمی‌کنند و اطلاعات کافی نسبت به این موضوع ندارند و همین مسئله است که هپکو را هر روزه وارد چالش می‌کند.

به گزارش ایلنا، علی آقازاده (استاندار مرکزی) امروز در گفتگو با شبکه خبر گفت: موضوع هپکو دیگر از حرف و شعار گذشته و باید بپذیریم که رفع تمامی مشکلات هپکو تنها بر عهده استان نیست، چراکه اگر اینطور بود مطمئنا ما تاکنون مشکل این شرکت را حل و فصل کرده بودیم. مطالبه اصلی کارگران حقوق آنان است و تا این لحظه آنان حقوق تیر و مرداد خود را هنوز دریافت نکرده‌اند و با پایان شهریور ماه تعداد معوقات آنها به سه ماه افزایش می‌یابد. البته علاوه بر این سه ماه، معوقه جزئی نیز از ابتدای امسال طلب دارند که با توجه به بازگشایی مدارس و افزایش هزینه‌های خانواده، این مطالبه آنان کاملا به حق است.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه کارگران باید حتما مطالبات خود را از مسیر قانونی خود پیگیری کنند، تصریح کرد: ما با جدیت به دنبال پیگیری مشکلات کارگران و پرداخت مطالبات آنان هستیم اما مسئولین ذیربط در دستگاه‌های مربوطه علی‌الخصوص وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی و تا حدی هم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور باید به این مشکل به عنوان یک معضل قابل حل نگاه کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه همه مسئولین ذیربط در دستگاه‌های مربوطه علی الخصوص وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی و تا حدی هم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور شعار می‌دهیم و تعارف می‌کنیم؛ این شعارها و تعارف‌ها دو سال است که در جلسات رسمی ادامه دارد و در چنین شرایطی هیچ افقی برای اینکه مشکل هپکو به صورت ریشه‌ای حل شود، نمی‌بینم.

آقازاده گفت: در حدود دو هفته پیش در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ملی با حضور وزیر صمت، دو موضوع از جمله تعیین مدیرعامل برای این شرکت مطرح شد که این مهم عملیاتی شد که البته برخی از وزرا به دلیل عدم اطلاع دقیق از مشکلات این شرکت، مشکلات هپکو را مدیریتی عنوان کرده و رفع مشکل  را صرفا در انتخاب مدیرعامل جدید می‌دیدند که به نظر بنده این موضوع نیز کاملا غیرکارشناسی بوده است. تا زمانی که دست مدیرعامل خالی باشد و نقدینگی و تولید نباشد و حمایت‌های لازم وجود نداشته باشد، علامه دهر هم که به عنوان مدیرعامل انتخاب شود نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. متاسفانه بعضی از مسئولین ما شرایط هپکو را درک نمی‌کنند و اطلاعات کافی نسبت به این موضوع ندارند و همین مسئله است که هپکو را هر روزه وارد چالش می‌کند.

به گفته‌ی استاندار مرکزی، سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند سهامداری را که انتخاب کرده و تاکنون نتوانسته است به تعهدات خود عمل کند، عزل کند و به دنبال مشتری دیگری باشد. متاسفانه ما در حال حاضر در پیچ و خم شعار و تشریفات اداری گیر کرده‌ایم و متاسفانه مشکل این شرکت به این شیوه حل نشدنی است.

وی در پایان گفت: مادامی که موارد گفته شده اجرایی نشوند، من نمی‌توانم زمان مشخصی را برای حل مشکلات این شرکت و پرداخت مطالبات کارگران مشخص کنم و این ماجرا همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز