خبرگزاری کار ایران

اختلاف چین و آمریکا بر سر مصوبه سازمان ملل درباره تمدید ماموریت نظامی در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۱۰۹

دیپلمات‌های آمریکایی عنوان کردند که ایالات متحده و چین بر سر مصوبه سازمان ملل درباره تمدید ماموریت نظامی در افغانستان به توافق نرسیده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌های آمریکایی عنوان کردند که ایالات متحده و چین بر سر مصوبه سازمان ملل درباره تمدید ماموریت نظامی در افغانستان به توافق نرسیده‌اند. این در حالی است که گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که چین ممکن است در شورای امنیت این طرح را وتو کند، چراکه در آن اشاره‌ای به طرح راه ابریشم جدید نشده است. 

جلسه شورای امنیت سازمان ملل که بنا بود روز گذشته -‌دوشنبه- درباره تمدید ماموریت نظامی این سازمان در افغانستان تصمیم بگیرد، به تعویق افتاد تا فرصت بیشتری برای مذاکره میان نمایندگان وجود داشته باشد. مصوبه پیشین سازمان ملل در این‌باره امروز منقضی می‌شود. 

برای تصویب تمدید این طرح، ۹ عضو شورا باید به آن رای داده و همچنین بریتانیا، چین، آمریکا، فرانسه و روسیه نیز نباید به آن رای وتو دهند. 

پس از به تعویق افتادن بحث بر سر این طرح، شماری از دیپلمات‌ها عنوان کردند که انتظار می‌رود چین آن را وتو کند، چراکه در این طرح پروژه راه ابریشم جدید لحاظ نشده است. 

نماینده چین در سازمان ملل هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده است.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز