خبرگزاری کار ایران

کاهش تصدی مدیریتی زنان در شهرداری

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۱۷۷

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر تهران گفت: اصلا افقی نمی‌بینم که مدیران فعلی اگر کنار بروند، مدیر جوانتری جایگزین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری در حاشیه تصویب لایحه افزایش انتصاب جوانان در پست های مدیریتی شهرداری در جمع خبرنگاران گفت: حدود کمتر از دوسال است که پیگیر این موضوع هستیم تا فضایی در شهرداری تهران فراهم شود و جوانان بتوانند د شهرداری تهران رشد کنند و در مناسب مختلف مدیریتی جایگاه داشته باشند.

نظری با بیان اینکه نسل جوان می توانند با شیوه جدیدی مدیریت شهر را به دست گیرد تصریح کرد: اعتقاد دارم نسلی از ابتدای انقلاب در مناصب مختلف بوده اند که جنگ و کشور را اداره کردند و اکنون نیز همان نسل در سطوح مختلف مدیریتی در حال اداره کشور هستند و فکر کردم باید اتفاق متفاوتی رخ دهد و جوان‌ترها با توجه به اینکه علم به روز بیشتری دارند و بیشتر با دنیای بیرون ارتباط دارند می توانند تجربیات خود را وارد کنند و از تحربه مدیران قبلی درس بگیرند و متفاوت عمل کنند.

وی افزود: از حدود یک سال و نیم پیش طرحی را به نگارش درآوردیم و به همراه تعداد دیگری از همراهان در شورای شهر با ۱۴امضا تقدیم رئیس شورا کردیم که متاسفانه با تاخیر غیرعادی اعلام وصول شد.این طرح در روز جوان سال گذشته آماده شد، اما تا شهریور ماه اعلام وصول نشد و پس از گذشت چهار ماه در دستور قرار گرفت تا فوریت آن تصویب شود‌ با توجه به آنکه طرح یک فوریتی بود، فرآیند باز هم طول کشید و در روزهای پایانی آذر ماه پارسال کلیات تصویب شد.

نظری با بیان اینکه شهرداری را ملزم کردیم لایحه را در مدت یک ماه تقدیم کند اما با تاخیر به دست ما رسید‌ افزود: لایحه سپس در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شد، اما نظر این مجموعه خیلی همراه با نظرات اولیه درباره این طرح نبود و به نظر شهرداری نزدیک‌تر بود‌. مجموعه معاونت منابع انسانی شهرداری چه در دوره معاونت آقای شیخ و چه آقای مظاهریان به نظر می رسد اراده ای برای اجرای این طرح ندارد.

وی با اشاره به اختلاف بر سر سقف سنی جوانی در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: آنچه در کمیسیون به جمع بندی نرسیدیم سقف سنی برای تعریف جوانی در مدیران شهرداری بود که شورا سقف را ۴۰سال در نظر گرفت، شهرداری آن را ۵۰ سال و در نهایت به ۴۵ سال رساندند. پرسش من از همکاران این است که برچه اساسی می گویند ۴۵ سال جوان است؟ معیار و شاخص خود را ارائه دهند.

نظری افزود: مخالف سقف سنی ۴۵سال برای جوان بودن هستم، شورا به سمت جوان فریبی رفت و علیه جوانان مصوبه ای را به تصویب رساند و آن زمانی  بود که پیشنهاد شهرداری به یکی از اعضا بود که رای نیز آورد. مسأله این بود که اجرا به بعد از این مصوبه موکول شود و به قبل از آن کاری نداشته باشد.

جوان‌ترین عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه از اعضای شورای شهر تهران درخواست کردم برای اجرای این لایحه ضمانت اجرایی قرار دهند افزود: از اعضا ضمانت اجرا خواستم که همکاران در کمیسیون برنامه و بودجه موافقت نکردند که این لایحه تبصره ای برای مجازات ندارد.

نظری افزود: به نظر در نهایت حتی اگر این کار را کردیم و مشخص شد شهرداری مصوبه را  اجرا می کند، ضمانت اجرایی وجود ندارد که آنها را ملزم به اجرا کنیم و تنها ابزار تذکر و استیضاح به شهردار در صحن شورای شهر است که این اراده را در اعضا نمی بینم تا این کار را انجام دهند.

وی با انتقاد از اعضای شورا شهر گفت: اعضا با این رای خواستند به جامعه القا کنند که موافق این موضوع هستند اما با طرح این مسأله که اجرا به بعد از تصویب مصوبه موکول شود مصوبه را بی اثر کردند. بهترین نوع تخریب می تواند دفاع بد باشد که این مصوبه دفاع بد از جوان‌گرایی است.

وی درباره علت عدم مخالفت با کلیات این لایحه گفت: فرایند وصول لایحه یک سال و نیم طول کشید و واضح است که اگر لایحه را بر می گردانیم یک سال و نیم بعد نوبت مطرح کردن آن در صحن می رسید، در نتیجه خواستم که کلیات به تصویب برسد.

عضو شورای شهر افزود: هیچ اتفاق خوبی که نیفتاد هیچ،برای جوانان از این به بعد بدتر نیز خواهد شد. زیرا شهرداری تا امروز اراده داشت که این مصوبه اجرایی نشود و تصور می کند امروز به پیروزی رسیده در تقابل با جوان‌گرایی.

وی افزود: از یکی از مدیران شهرداری آماری گرفتم که با قاطعیت گفت در طول ۵ ماه اخیر درصد بانوانی که سمت مدیریتی داشتند کاهش یافته و نشان می دهد شهرداری در اجرا هم می خواهد مخالفت خود را نشان دهد.

نظری درباره جایگزینی مدیران اظهار داشت: خیلی نگاه این نیست که نیاز به اضافه کردن فکر و انرژی جدید به شهرداری داریم. به قدری شرایط برای کل کشور سخت است که همه حوزه ها با تنگنا مواجه هستند که به شهرداری تهران هم فشار می آورد. در نتیجه بیشتر دغدغه شهرداری و شورا معطوف به درآمد هست تا بتوانند شهررا بهتر اداره کنند.لذا دغدغه جوانگرایی، دغدغه دسته ششم یا هفتم خیلی از اعضا در شورا و شهرداری است.

وی افزود: اصلا افقی نمی بینم که مدیران فعلی اگر کنار بروند مدیر جوانتری جایگزین شود. اگر این مصوبه آنگونه که باید تصویب می شد، اتفاقا خیلی از اعضا از کسانی هستند که در دوره آقای قالیباف روی کار آمده اند‌ و این نظر که لایحه برای ورد اصلاح طلبان به شهرداری است را قبول ندارم.

وی درخصوص اینکه چرا این لایحه را از دستور خارج نکردید گفت: اراده ای برای خروج موضوع از دستور وجود نداشت و اعضا خواستند یک بار برای همیشه میخ را بر این تابوت بکوبند‌ و نظر خود را نشان دهند که در چینش اعضا و خروج آنها از صحن شورا مشخص بود.

وی درباره مخالفت اعضا با جوانان به این نکته بسنده کرد که وقتی رییس شورای شهر می گوید مخالف زیست شبانه خودم و فرزندانم هستم، می خواهد به حال فرزندان خود و جوانان تصمیم بگیرد‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز