خبرگزاری کار ایران

جوان‌های بنا در انتظار شگفتی‌سازی در قزاقستان؛

در انتظار ظهور نسل طلایی جدید کشتی فرنگی

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۳۶۷

محمد بنا با تیمی جوان راهی رقابت‌های جهانی شده و فقط 2 نفر از اعضای این تیم سابقه حضور در رقابت‌های جهانی را داشته‌اند.

محمد بنا با تیمی جوان راهی قزاقستان شده تا بلکه این فرنگی کاران کم تجربه بتوانند نسل طلایی جدیدی را برای کشتی ایران تشکیل دهند.

به گزارش ایلنا، پس از مدت‌ها انتظار برای علاقه‌مندان به کشتی در آستانه شروع رقابت‌های جهانی 2019 که در قزاقستان و در شهر نورسلطان برگزار می‌شود خواهیم بود.

کشتی فرنگی کشورمان چند وقتی است که حال و روز خوشی ندارد و سال گذشته هم با قرار گرفتن در رده یازدهم جهان و کسب تنها یک مدال برنز نشان داد از روزهای طلایی این رشته ورزشی فاصله زیادی داریم ولی بازگشت محمد بنا و تغییر نسلی که این مربی در تیم کشتی فرنگی ایجاد کرده امیدها را برای بازگشت به روزهای اوج زنده کرده است.

بنا بار دیگر تصمیم گرفته با دعوت از نفرات جدید و جوان‌تر و البته با انگیزه‌تر پا به مسابقات بگذارد و حالا در شرایطی به قزاقستان رفته‌اند که 80 درصد از تیم کنونی اولین مسابقات جهانی خود را تجربه می‌کنند و امید می‌رود شاهد ظهور یک نسل طلایی دیگر در کشتی باشیم.

"ورزش سه"، انتظار گوش شکسته ها به سر رسید و بالاخره مسابقات جهانی 2019 در نورسلطان قزاقستان از فردا آغاز خواهد شد.

اسامی نفرات تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی قزاقستان:

55 کیلوگرم: پویا ناصرپور

60 کیلوگرم: علیرضا نجاتی

63 کیلوگرم: میثم دلخانی

67 کیلوگرم: حامد تاب

72 کیلوگرم: امین کاویانی نژاد

77 کیلوگرم: محمدعلی گرایی

82 کیلوگرم: سعید عبدولی

87 کیلوگرم: رامین طاهری

97 کیلوگرم: محمدهادی ساروی

130 کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی

 

از میان این 10 فرنگی کار فقط 2 نفر یعنی سعید عبدولی و محمدعلی گرایی سابقه حضور در مسابقات جهانی را داشته اند و اتفاقا هر 2 هم سابقه رفتن روی سکوی جهانی را هم دارند و سایر نفرات افراد جدیدی هستند که با اعتماد محمد بنا اولین حضور در چنین سطحی از رقابت‌ها را تجربه می‌کنند.

وقتی به آخرین صحبت های محمد بنا با فرنگی کاران ملی پوش قبل از اعزام به مسابقات جهانی گوش می کنیم، متوجه می شویم که بنا به تیم ایمان دارد و می خواهد یک شگفتی بزرگ را در سال قبل از المپیک رقم بزند.

حمید سوریان هم به عنوان نایب رییس فدراسیون و البته اسطوره کشتی فرنگی ایران همراه این تیم راهی نورسلطان قزاقستان شده و می تواند در کنار بنا به عنوان کسی که 6 بار روی سکوی نخست جهان ایستاده، به فرنگی کاران جوان کمک کند.

رقابت‌های جهانی کشتی از فردا شروع خواهد شد و ابتدا فرنگی کاران و بعد از چند روز آزادکاران روی تشک می روند. علاوه بر اینکه آن ها به دنبال کسب مدال خواهند بود، شاید مهمتر از همه قرار گرفتن بین 6 کشتی گیر برتر مسابقات باشد که سهمیه المپیک 2020 را کسب می کنند.

 

برنامه مسابقات فرنگی کاران در رقابت های جهانی قزاقستان به شرح زیر است:

شنبه و یکشنبه 23 و 24 شهریورماه: مسابقات اوزان 55، 63، 72 و 82 کیلوگرم

یکشنبه و دوشنبه 24 و 25 شهریورماه: مسابقات اوزان 67، 87 و 97 کیلوگرم

دوشنبه و سه شنبه 25 و 26 شهریورماه: مسابقات اوزان  60، 77 و 130 کیلوگرم

 

قرعه کشی مسابقات هر وزن روز قبل از برگزاری انجام و کشتی‌گیران در روز نخست تا فینال رقابت‌های خود را برگزار می‌کنند و در روز دوم رقابت‌های شانس مجدد، رده بندی و فینال برگزار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز