خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان خبر داد:

پرداخت ۹۰ میلیارد تومان به کشاورزان سیل‌زده

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۳۴۵

استاندار گلستان عنوان کرد: تاکنون ۹۰ میلیارد تومان به کشاورزان سیل‌زده این استان خسارت پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس گفت: در بخش کشاورزی برآورد اولیه ما از اراضی خسارت دیده ۹۷ هزار هکتار بود که در بررسی‌های بعدی به ۷۴ هزار هکتار کاهش یافت، اما به طور میانگین و به ازای هر هکتار یک میلیون تومان به کشاورزان براساس برآورد اولیه خسارت پرداخت شد.

او ادامه داد: تاکنون ۹۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است، اما در مرحله دوم براساس بررسی‌های پژوهشگاه فضایی خسارت‌ها براساس میزان خسارت پرداخت می‌شود و اراضی که بیش از ۷۰ درصد آسیب دیدند صد در صد میزان مبلغ پیش بینی شده برای جبران خسارت را دریافت میکنند.

استاندار گلستان افزود: میزان خسارت حدود ۶۰ هزار هکتار براساس تایید پژوهشگاه فضایی از سیل مشخص شد و ۱۵ هزار هکتار دیگر نیز تا هفته آینده قطعی می‌شود و تا پایان شهریور قسط دوم را دریافت می‌کنند.

حق شناس گفت: ۲۰ هزار هکتار کشت دوم انجام داده اند و مشکل پول برای تسهیلات و کمک بلاعوض در استان وجود ندارد.

او ادامه داد: ۳۰ هزار هکتار زهکشی به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء واگذار شد که در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز