خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل اعلام کرد:

ائتلاف آمریکایی در سوریه مرتکب جنایت جنگی شده است

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۸۸۸

بازرسان سازمان ملل اعلام کردند که حملات هوایی ائتلاف به رهبری ایالات متحده در سوریه به کشته و زخمی شدن شماری زیادی از غیرنظامیان انجامیده است و به این ترتیب در قالب جنایت جنگی طبقه‌بندی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بازرسان سازمان ملل امروز -‌چهارشنبه- گفتند که حملات هوایی ائتلاف به رهبری ایالات متحده در سوریه به کشته و زخمی شدن شماری زیادی از غیرنظامیان انجامیده است.

بر اساس این گزارش، ائتلاف آمریکایی در این زمینه احتیاط‌های لازم را صورت نداده و ممکن است در این رابطه جنایت جنگی صورت گرفته باشد. 

کمیسیون تحقیق سازمان ملل درباره سوریه در گزارش خود که امروز منتشر شد، اعلام کرد که گروه تروریستی هیات تحریرالشام و همچنین جبهه النصره نیز با راکت‌پراکنی بی‌هدف، غیرنظامیان بسیاری را کشته‌اند.

در این گزارش آمده است: «این کمیسیون دریافته که دلایلی مستحکم وجود دارد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا نتوانسته‌اند حملات خود را محدود به هدف‌های نظامی کنند یا در این رابطه احتیاط‌های لازم را صورت نداده‌اند».

در ادامه این گزارش عنوان شده است: «حملات بی‌هدف که به زخمی یا کشته شدن غیرنظامیان بینجامد، مانند این حملات، نمود جنایت جنگی است». 

ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در سوریه هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز