خبرگزاری کار ایران

رویترز بررسی کرد؛

اخراج بولتون مانع بزرگی برای مذاکره میان ایران و آمریکا را از بین می‌برد

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۷۷۷

رویترز در تحلیلی به بررسی اخراج جان بولتون از کاخ سفید پرداخت و نوشت: برای دستیابی به یک توافق، ترامپ باید موانع را به میزان قابل توجهی از بین ببرد. خروج بولتون یکی از موانع اصلی برای مذاکره میان ایران و آمریکا را از بین خواهد برد اما هنوز راه زیادی وجود دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های فعلی و پیشین آمریکا در مورد خروج آمریکا از کاخ سفید اعلام کردند که خروج وی از کاخ سفید مانع بزرگی برای مذاکره میان ایران و آمریکا را از میان می‌برد هر چند احتمال چنین دیدار کماکان پایین است.

جان بولتون تمایلات جنگ‌طلبانه شدیدی در مورد ایران داشت و خواهان استفاده از اقدام نظامی در مورد ایران بود. 

بولتون مشوق ترامپ برای خروج از برجام و اعمال تحریم علیه ایران و به صفر رساندن درآمد نفتی ایران بود. همچنین مخالف هر گونه دیدار احتمالی میان ترامپ و روحانی بود.

کلیف کوپچان از مقام‌های سابق وزارت خارجه آمریکا در مورد نظر جان بولتون در مورد دیدار میان ترامپ و روحانی گفت: هر زمانی که صحبت از دیدار میان ترامپ و روحانی می‌شد، بولتون مخالفت می‌کرد.

وی همچنین در ادامه در مورد احتمال دیدار میان ترامپ و روحانی در نیویورک گفت: فشارهای زیادی برای این دیدار وجود دارد، اگر چنین دیداری رخ دهد، ما شاهد افت و خیز بسیاری در بازار نفت خواهیم بود. 

از سوی دیگر پمپئو و منوچین روز گذشته از تداوم فشار بر ایران خبر دادند، اما فیلیپ گاردون یک مقام سابق کاخ سفید، پمپئو و منوچین را افرادی نرم‌تر نسبت به جان بولتون دانست و تاکید کرد که فرصت دیدار میان ترامپ و روحانی وجود دارد.

وی افزود: ترامپ با مذاکره با کره شمالی نشان داد که می‌خواهد در مرکز امور باشد.

گوردون گفت: بنابراین برای دستیابی به یک توافق، ترامپ باید موانع را به میزان قابل توجهی از بین ببرد. خروج بولتون یکی از موانع اصلی برای مذاکره میان ایران و آمریکا را از بین خواهد برد اما هنوز راه زیادی وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز