خبرگزاری کار ایران

معاون قوه قضاییه:

باید عرصه برای حضور افراد سودجو و فاسد تنگ شود/ مردم فساد مسئولان و کارگزاران را تحمل نخواهند کرد

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۱۷۴

معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه گسترش مفاسد اداری یکی از خطراتی است که نظام اسلامی را تهدید می‌کند و مردم را بی اعتماد می‌سازد، گفت: امروز مردم فشارها و سختی‌های اقتصادی و معیشتی را تحمل می‌کنند، ولی فساد مسئولان و کارگزاران را تحمل نخواهند کرد.

به گزارش ایلنا، خدائیان در همایش مسئولین حفاظت و اطلاعات این سازمان که با هدف ارتقاء سلامت اداری و با تاکید بر مبارزه با فساد برگزار شد، ضمن اشاره به امید و اعتماد ایجاد شده در آحاد جامعه به واسطه برنامه‌های تحولی ریاست قوه قضاییه و علی الخصوص مبازره با فساد گفت: حفظ و صیانت از این اعتماد و امید وظیفه دشوار و مهمی است که باید با خدمات قابل قبول به مردم و برداشتن گام‌های بلند در مسیر رضایتمندی آن‌ها اجرایی شود.

 

وی افزود: کارکنان حفاظت و اطلاعات چشم و گوش نظام اسلامی هستند و باید این حوزه حساس و مهم برای شناسایی مبادی و منافذ مفسده زا به نحو راهبردی و دقیق دارای برنامه و راهکار باشد و با هوشیاری و دقت به نحوی عمل کنند که سلامت اداری به نحو مناسب محقق شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: غفلت، روزمرگی و هضم شدن در شرایط موجود به بهانه‌های مختلف مسیر را برای رشد و گسترش فساد فراهم می‌آورد و افراد فرصت طلب و سود جو از این شرایط مصادره به مطلوب می‌نمایند.

وی یاد آور شد: افراد فرصت طلب و سود جو تلاش می‌کنند از خلاء‌ها و نواقص عملکردی و سیستمی، نهایت بهره برداری را داشته باشند لذا باید با شناخت خلاء‌ها و رفع نواقص از قبل بر آنان فائق آمد.

خدائیان بر حضور موثر مسئولین حفاظت و اطلاعات در تمامی عرصه‌ها و موقعیت‌های مجموعه خدمتی تاکید کرد و افزود: حضور مسئولین حفاظت باید مایه دلگرمی و پشتوانه همکاران در مسیر خدمت رسانی آن‌ها به حساب آید و از طرفی عرصه را برای حضور افراد سود جو و فاسد تنگ نماید.

وی گفت: بخشی از وظیفه حفاظت و اطلاعات صیانت از شأن و جایگاه و آبروی همکاران است و به هیچ قیمتی نباید با آن بازی شود.

وی شناسایی و پرورش نیروهای مخلص، زبده و جوان و معرفی آنان برای تصدی مسئولیت‌ها را از دیگر وظایف حفاظت و اطلاعات برشمرد و گفت: همه استان‌ها باید در این زمینه اهتمام نمایند و با تشکیل بانک اطلاعات کارکنان ممتاز، زمینه ظهور و بروز آن‌ها را در زمینه رشد و تعالی سازمانی و شخصی فراهم آورند.

خدائیان یادآور شد: مردم و مراجعین باید به حفاظت و اطلاعات با نگاه اعتماد و اتکا بنگرند و بدون نگرانی و هراس مسایل و مشکلات و گزارش‌های خود را در اختیار آنان بگذارند.

وی رابطه قوی بین مسئولین حفاظت و اطلاعات و مدیران کل در سطح کشور را بسیار مهم توصیف کرد و یادآور شد: این امر زمینه هرگونه حادثه و رویداد غافلگیر کننده را در مجموعه‌های ثبتی به حداقل می‌رساند و از طرفی باعث اتقان تصمیمات و نگاه واحد در مسیر ارائه خدمت به مردم و همکاران خواهد شد.

وی تدین، گمنامی، سلامت نفس، عملیاتی بودن و راز داری را در کنار داشتن تعهد و تخصص شاخصه فعالان عرصه حفاظت و اطلاعات برشمرد و گفت: امور ثبتی دارای پیچیدگی و تنوع گسترده‌ای است و مسئولین حفاظت و اطلاعات برای اشراف کامل بر امور باید از مسایل ثبتی و قوانین و مقررات آگاهی مناسبی داشته باشند.

تاکید بر بازرسی‌ها به صورت الکترونیک

وی گفت: با توجه به این موضوع که فرآیندهای ارائه خدمات ثبتی الکترونیک شده است نمایندگان حفاظت و اطلاعات سازمان در سراسر کشور می‌بایست ضمن یادگیری امور تخصصی سازمان، بازرسی‌های خود را نیز به صورت الکترونیک انجام دهند.

معاون رئیس قوه قضاییه پیشگیری از تخلف را مهم و مقدم بر برخورد دانست و بیان داشت: حفظ نیروی انسانی مهمترین سرمایه سازمانی است و باید با از بین بردن زمینه فساد از آن مراقبت شود.

خدائیان ضمن اشاره به این موضوع که اگر با فساد مبارزه نشود، می‌تواند در همه جا منتشر گردد، افزود: افرادی که متخلف هستند و تخلفشان ثابت شده باید با برخوردی سریع و قاطع رابطه کاری آن‌ها با سازمان قطع شود تا اقدام آن‌ها موجب بدنامی همکاران نشود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خنثی کردن تهدیدات درون و بیرون سازمان را از وظایف حفاظت و اطلاعات برشمرد و افزود: شناخت تهدیدات و تبدیل آن‌ها به فرصت باید در دستور کار حفاظت و اطلاعات باشد.

خدائیان در ادامه به تشریح وظایف حفاظت و اطلاعات در خصوص حفاظت از اسرار، اسناد و اموال سازمان ثبت اسناد و املاک پرداخت.

در ابتدای این برنامه حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه نیز در سخنانی گفت: مسئولین حفاظت و اطلاعات باید در ابتدا از خودشان صیانت کنند تا بتوانند تاثیرگذار باشند و اولین نشانه آن حاضر خوبی بودن است، زیرا عدم حضور ناظر معنای نظارت را منتفی می‌کند.

وی گفت: برخی از مشکلات به خاطر عدم حضور ناظر است و اگر مراجعه کنندگان، حضور مسئولین حفاظت و اطلاعات را احساس کنند و بتوانند با آنان به راحتی صحبت کنند بسیاری از انحرافات از بین می‌رود.

عبداللهی ضمن بیان این موضوع که مسئولین حفاظت و اطلاعات باید با تواضع و صبر، درد دل مراجعه کنندگان را خوب گوش کنند، افزود: مکان‌هایی که در اختیار حفاظت و اطلاعات قرار می‌گیرد باید در منظر و جلوی دید همگان باشد.

وی در پایان سخنان خود گفت: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه برای پیشبرد اهداف قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هر آنچه که در توان دارد به میدان خواهد آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز