خبرگزاری کار ایران

افزایش فروش در رکود اقتصادی با نرم افزار CRM

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۱۴۹

در دنیای رقابتی امروز که در آن مشتریان خواهان دریافت خدمات سریع، با کیفیت و شخصی سازی شده می باشند دیگر استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) یک انتخاب نیست و یک ضرورت محسوب می شود.

بحران و رکود اقتصادی در همه ی کشورهای دنیا به دلایل مختلف اتفاق می افتد اما کسب و کارهای موفق و آینده نگر همیشه به فکر بهینه سازی و اتوماسیون فرایند های بازاریابی و فروش محصولات و خدمات؛ کاهش هزینه های نیروی کار، شخصی سازی و بالا بردن دقت در طراحی الگوریتم های گردش کار خود هستند.

رکود اقتصادی چیست؟

رکود اقتصادی کاهش عمومی در میزان فعالیت های اقتصادی است. رکود اقتصادی به طور کلی زمانی اتفاق می افتد که کاهش گسترده ای در میزان خرید محصولات و خدمات بوجود آید. این اتفاق ممکن است در اثر حوادث مختلف از جمله بحران مالی، شوک تجارت خارجی، دلایل سیاسی یا از بین رفتن حباب اقتصادی ایجاد شود.

اتوماسیون بازاریابی و فروش چیست و چه تاثیری در افزایش درآمد کسب و کارها دارد؟

فعالیت های متنوعی در فرآیند بازاریابی و فروش کسب و کارهای مختلف وجود دارند که به طور مداوم تکرار می شوند. همچنین معمولا برای به خاطر سپردن و انجام این فرایند ها در زمان مناسب، زمان زیادی صرف می شود. این حجم و زمان بالای کاری برای کسب و کارها هزینه زیادی دارد. این در حالی است که با استفاده از یک نرم افزار CRM می توان به راحتی چنین وظایفی مانند ارسال ایمیل های بازاریابی و خوشامدگویی، پیگیری مشتریان، ثبت اطلاعات تماس و غیره را به بهترین شکل و با صرف کمترین هزینه انجام داد.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) چیست؟

با وجود کاربردهای فراوان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان در کسب و کارهای امروزی، هنوز افراد زیادی هستند که با سوال CRM چیست؟ مواجه می شوند.

با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) می توان اطلاعات مربوط به مشتریان فعلی و بالقوه را ذخیره سازی کرده و فرایند های مختلف بازاریابی و فروش را برای اجرا در زمان مناسب خودکار سازی کرد.

با استفاده از داشبورد و گزارش های مختلف نرم افزار CRM می توان پایپ لاین و روند فروش و همچنین عملکرد کارشناسان فروش را به صورت مجزا بررسی کرده و در صورت نیاز در استراتژی فروش تجدید نظر کرد.

نرم افزار CRM چگونه باعث افزایش سود در رکود اقتصادی برای کسب و کارها می شود؟

استفاده از نرم افزار CRM تاثیر بسزایی در افزایش درآمد، سود و فروش کسب و کارهای مختلف خصوصا در رکود اقتصادی دارد. همچنین استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) به افزایش جذب مشتریان جدید و حفظ ارتباط با مشتریان قدیمی کمک شایانی می کند.

در ادامه به کاربردهایی که خرید نرم افزار CRM را برای افزایش فروش در کسب و کارهای مختلف توجیه پذیر می کند، اشاره شده است.

نرم افزار CRM املاک و مستغلات

نرم افزار CRM املاکی نرم افزاری است که برای استفاده آژانس های مشاور املاک با هدف مدیریت فروش، خودکارسازی فرآیندها و پیگیری بهتر امور مشتریان فعلی و احتمالی طراحی شده است. برخی مزایای استفاده از نرم افزار CRM املاک و مستغلات عبارتند از:

  • بررسی و رسیدگی شخصی سازی شده برای هر خریدار ملک
  • ثبت املاک و مستغلات مختلف با امکان جستجو با توجه به فیلتر های متنوع
  • مدیریت و ثبت جزئیات فروش املاک
  • اتوماسیون و کنترل اسناد متعدد املاک و مستغلات

این ویژگی ها باعث می شود تا مشاورین املاک بتوانند مشتریان املاک و مستغلات را بهتر مدیریت کنند و یک مزیت رقابتی نسبت به هم صنفان خود بدست آورند.

نرم افزار CRM کلینیک های پزشکی و مراکز درمانی

با سرمایه گذاری دولت ها در بهبود علم پزشکی، کیفیت کلی خدمات پزشکی و اجرای فناوری های جدیدی مانند پیاده سازی نرم افزار CRM برای کلینیک های پزشکی و بیمارستان ها در حال رشد است.  برخی از مزایای استفاده از  نرم افزار CRM در کلینیک های پزشکی و بیمارستان ها عبارتند از:

  • تسهیل جذب بیماران و مشتریان
  • بهبود تجربه و افزایش رضایت بیماران و کاهش اتلاف وقت آنها
  • فرایند ساده تر برای صدور صورتحساب های مالی
  • سنجش دقیق رضایتمندی بیماران از خدمات درمانی

استفاده از نرم افزار CRM منجر می شود تا مراکز درمانی داده ها و اطلاعات بیماران را به درستی ذخیره کرده و بتوانند با پاسخگویی صحیح به نیازهای آن ها رضایت شان را جلب کرده و مشتریان جدیدی نیز پیدا کنند.

نرم افزار CRM بیمه

رقابت در صنعت بیمه بسیار بالاست و برای اینکه شرکت ها و نمایندگان بیمه بتوانند فروش خود را افزایش دهند باید از راهکارهای نوین بازاریابی مانند نرم افزار سی آر ام (CRM) استفاده نمایند.

استفاده از نرم افزار CRM بیمه، باعث جذب بیمه گزاران جدید، افزایش رضایت مشتریان و رفع نیازمندی نمایندگی ها و کارگزاری های بیمه می شود. برخی از مزایای دیگر استفاده از نرم افزار CRM در صنعت بیمه عبارتند از:

  • سازماندهی پایگاه داده ها و ثبت سوابق بیمه برای انبوه بیمه گزاران
  • مدیریت سرنخ ها و یافتن بیمه گزاران احتمالی
  • تنظیم و تخصیص وظایف به کارشناسان بیمه
  • محاسبه میزان خسارت با توجه به عوامل مختلف

نرم افزار CRM  بانکی        

صنعت بانکداری با چالش های زیادی روبرو است. استفاده از نرم افزار CRM بانکی تا حدودی می تواند این چالش ها را برطرف نماید تا بانک ها بتوانند ارزش بیشتری برای مشتریان خود ایجاد کرده و در افزایش وفاداری مشتریان تاثیر گذار باشند. برخی از مزایای استفاده از  نرم افزار CRM بانکی عبارتند از:

  • ردیابی داده ها بین شعب مختلف بانک
  • اتوماسیون فرایند های تکراری مانند ارسال ایمیل یا پیامک
  • حفظ امنیت اطلاعات حساب مشتریان
  • حفظ سوابق مالی مشتریان مختلف
  • طراحی کمپین های بازاریابی موثرتر با داده های CRM

افزایش فروش رستوران ها با نرم افزار CRM 

برای جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان موجود و همچنین افزایش سود رستوران ها استفاده از نرم افزار  CRM  رستورانی کاملا منطقی به نظر می رسد زیرا این نرم افزار با جمع آوری داده های مربوط به مشتریان می تواند در ارائه خدمات شخصی سازی شده به آن ها کمک نماید. برخی از مزایای استفاده از  نرم افزار CRM در رستوران ها عبارتند از:

  • ایجاد امکان سفارش آنلاین و رزرو میز
  • جمع آوری و ذخیره اطلاعات مربوط به مشتریان برای استفاده در برنامه های بازاریابی
  • یادآوری مناسبت های خاص مربوط به مشتریان برای ارسال ایمیل های تبریک و تبلیغات
  • ارائه ساده تر و موثر تر کوپن های تخفیف به مشتریان وفادار

افزیش مشتریان آژانس های گردشگری و توریسم با نرم افزار CRM

با استفاده از نرم افزار CRM توریسم و گردشگری، می توان از خدمات حسابداری، برنامه های ابری، پایگاه داده، ابزار اتوماسیون فروش و همچنین ابزارهای تحلیلی برای افزایش سود آژانس های مسافرتی و ایرلاین ها استفاده کرد. برخی دیگر از مزایای استفاده از نرم افزار CRM گردشگری و توریسم عبارتند از:

  • یکپارچگی کانالهای مختلف ارتباطی مشتریان با آژانس گردشگری
  • بررسی عادات مسافرتی گردشگران و ارائه پیشنهادات اختصاصی به آنها
  • طراحی بهینه برنامه فروش اختصاصی برای فصول مختلف
  • امکان خرید و رزرو آنلاین بلیط
  • تخصیص خودکار فعالیت ها به کارشناس مربوطه (به عنوان مثال مسئول پروازهای خارجی)

نتیجه گیری

در دنیای رقابتی امروز که در آن مشتریان خواهان دریافت خدمات سریع، با کیفیت و شخصی سازی شده می باشند دیگر استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) یک انتخاب نیست و یک ضرورت محسوب می شود.

افزایش فروش، سود و درآمد در رکود اقتصادی برای کسب و کارها منوط به اتخاذ روش های نوین بازاریابی و فروش است. شرکت ها و سازمان ها باید با تغییر الگوهای قدیمی کسب و کار، روش های بهینه تر را برای رشد و توسعه انتخاب نمایند.

گرد آورنده: شرکت دانا پرداز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز