خبرگزاری کار ایران

مدیر کل زندان‌های استان البرز:

تاثیر بنیاد تعاون در توسعه اشتغال و بکارگیری زندانیان در مشاغل مولد

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۴۷۳

مدیرکل زندان‌های استان البرز با اشاره به تشکیل بنیاد تعاون زندانیان در بازتوانی اجتماعی و توانمندسازی آنان، گفت: طرح های کمکی بنیاد تعاون برای رسیدن به توسعه اشتغال و بکارگیری زندانیان در شغل های مولد، موثر است.

به گزارش ایلنا، سید عبداله مرتضوی در مراسم تکریم و معارفه مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان البرز گفت: هدف از تشکیل بنیاد تعاون زندانیان، بازتوانی اجتماعی و توانمند سازی زندانیان است .

وی ضمن اشاره به تاریخچه تاسیس بنیاد تعاون زندانیان افزود : فلسفه وجودی بنیاد تعاون کمک به وضع مالی مددجویان و بهبود وضعیت معیشتی آنان و خانواده‌شان بوده که یکی از مهمترین طرح‌های کمکی برای رسیدن به این مهم توسعه اشتغال و بکارگیری زندانیان در شغل های مولد است که باید تلاش شود علاوه بر اشتغال، مرکز حرفه آموزی هم سطح مراکز بین المللی تشکیل شود و به آموزش مهارتی سطح یک به خصوص به مجرمین سارق برای پیشگیری از عود مجدد بپردازد .   

مدیرکل زندان‌های استان البرز یادآور شد: اگر چنین تصور شود که بنیاد تعاون به دنبال انتفاع و سوددهی برای بخشی یا مجموعه ای خارج از زندان و زندانیان است سخت به بیراهه رفته ایم و از فلسفه وجودی این مجموعه فاصله گرفته ایم.

مرتضوی تصریح کرد: در حال حاضر در استان البرز ، ظرفیت های بالقوه بسیار خوبی داریم که باید به بالفعل تبدیل شوند همچون اختصاص فضای ۱۲هزار متری در ندامتگاه فردیس که باید در راستای هدف متعالی که داریم به کار گرفته شود به جای آنکه سیاست اجاره کارگاه‌ها مدنظرمان باشد به فکر رونق کار و کسب زندانیان و ارتقا سطح زندگی آنان باشیم .

در ادامه این جلسه علی سعیدی نماینده هیات مدیره بنیاد تعاون زندانیان کشور و مدیر امور مدیران بنیاد گفت : افتخار بنیاد آن است که برای آسیب دیده ترین قشر در اجتماع شغل ایجاد می کند و اشتغال زایی و توانمند سازی زندانیان سر منشاء اصلی تشکیل  بنیاد است .

وی افزود :  کارخانجات صنعتی زندانهای استان البرز یکی از مهمترین قطب صنعت و اشتغال برای ما محسوب می شود و سعی ما بر آن است از مدیران کارآمد و صاحب تجربه برای این استان استفاده کنیم .

بنابر این گزارش در ادامه این مراسم از ناصر زندی مدیر سابق بنیاد تعاون البرز تقدیر به عمل آمد و حمید رضا سانگرد طی حکمی از سوی رحیم مطهر نژاد مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور به عنوان سرپرست بنیاد تعاون زندانیان استان البرز معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز