خبرگزاری کار ایران

تلاش کنگره برای پایان دادن به حمایت آمریکا از ائتلاف به رهبری عربستان

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۲۲۰

گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره آمریکا، تلاش دارند کارزار بمباران یمن از سوی ائتلاف به رهبری عربستان را پایان دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست، گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره آمریکا، تلاش دارند کارزار بمباران یمن از سوی ائتلاف به رهبری عربستان را پایان دهند. این در حالی است که در پی حمله اخیر نیروهای هوایی ائتلاف به یک زندان در یمن و کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر،‌ انتقادهای بسیاری متوجه این ائتلاف شده است. 

هدف این قانون‌گذاران این است که با اعمال اصلاحیه‌ای به سیاست‌های سالیانه دفاعی این کشور، مانع حمایت لجستیک آمریکا از حملات هوایی ائتلاف شوند؛ اقدامی که سبب می‌شود آمریکا دیگر نتواند قطعات اضافی برای جنگنده‌های سعودی تهیه کند. این اصلاحیه همچنین برخی اشکال به اشتراک‌گذاری اطلاعات را میان دو طرف ممنوع می‌کند. 

این اصلاحیه اولین‌بار از سوی «رو کانا»، نماینده حوزه ۱۷ ایالت کالیفرنیا، مطرح شد و موافقت‌های لازم را در دپارتمان دفاعی مجلس نمایندگان به دست آورده است. اکنون اعضای هر دو حزب تلاش دارند همکاران خود را مجاب کنند تا هنگام مذاکره با سنا این طرح را از دستور کار خارج نکنند. 

این طرح تایید «برنی سندرز»، سناتور ایالت ورمانت، «الیزابت وارن»، سناتور ایالت ماساچوست، «رند پاول»، سناتور ایالت کنتاکی، «آدام بی.‌شیف»، سناتور ایالت کالیفرنیا، «مارک پوکان»، سناتور ایالت ویسکانسن، «مت گایتز»، سناتور ایالت فلوریدا و ده‌ها نفر دیگر را به دست آورده است.   

در متن این طرح آمده است: «این اصلاحیه بنا دارد اطمینان حاصل کند که سربازان ما در جنگی که کنگره آن را مجاز نمی‌داند، شرکت نکنند و به جای آن‌که منافع امنیتی آمریکا را تامین کنند، آن را زیر سؤال ببرند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز