خبرگزاری کار ایران

سعیدی‌مبارکه در نطق میان دستور:

نسبت به پرداخت مطالبات بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومانی فرهنگیان اقدام شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۳۳۶

یک نماینده مجلس گفت: متاسفانه هر روز سفره معیشتی فرهنگیان کوچکتر می‌شود، از این رو باید نسبت به پرداخت مطالبات بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومانی فرهنگیان و اختصاص فضاهای به روز و غیر فرسایشی برای دانش آموزان اقدام شود.

به گزارش ایلنا، زهرا سعیدی مبارکه در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: منش و سیره ائمه امیدواریم که چراغ راه همه مسئولین باشد، به حق که سازش‌ناپذیری در برابر دشمن و ظلم در کنار عزت طلبی مهمترین درس مکتب عاشورا است. آموزه‌ای بزرگ که امروز بعد از حادثه عظیم بسیار نیازمند تاثیر از آن هستیم.

 نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این روزها شاهدیم که کشورهای غربی و این بار فرانسه همان پلیس بد را برای کشاندن ایران پای میز مذاکره جلو انداختند و رئیس جمهور آن کشور سخن از مذاکره و گفت‌وگوی مستقیم با ایران می‌زند، اما بداند که طبق فرموده مقام معظم رهبری هر نوع مذاکره منتفی است و جمهوری اسلامی ایران خود را به دام تله آنها نمی‌اندازد لذا اگر اروپایی‌ها به تعهدات ۱۱ گانه خود هر چه زودتر عمل نکنند، ایران گام سوم کاهش تعهدات خود را محکم تر بر می‌دارد. این مردم ایثار، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و حرف زور را از مکتب عاشورا آموختند و تن به ذلت نمی‌دهند.

سعیدی تاکید کرد: در جامعه انسانی اساسی‌ترین کار تعلیم و تعلم است و این وظیفه به عهده فرهنگیان کشور است، اما برای جامعه فرهنگی کشور در عمل چه کرده‌ایم؟ در آستانه سال تحصیلی فرهنگیان که قرار است آینده تربیتی یک ملت را رقم بزنند با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند، از همه مسئولان به ویژه اجرایی درخواست دارم نسبت به رفع دغدغه این قشر زحمت کش برنامه‌ریزی جدی کنند.

وی با اشاره به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی دولت برای اخذ رأی اعتماد، افزود: متاسفانه هر روز سفره معیشتی این عزیزان کوچکتر می‌شود، از این رو باید نسبت به پرداخت مطالبات بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومانی فرهنگیان و اختصاص فضاهای به روز و غیر فرسایشی برای دانش آموزان اقدام شود.

این نماینده مرم در مجلس دهم، یادآور شد: همچنین در خصوص رسیدگی به نحوه واگذاری سهام شرکت آلمینیوم سازی ایران که متعلق به بازنشستگان صنعت فولاد است و حقوق سهامداران آن تضییع شده، درخواست پیگیری جدی و تحقیق و تفحص دارم. شرایط سخت عملکردی بازنشستگان صنعت فولاد و پرسنل برای همه روشن است لذا  امیدوارم اتفاقات خوب و مبارک در ادامه این مسیر برای این افراد بیافتد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی موضوع مالیات بر عایدی مسکن را یادآور شد و گفت: ضمن تشکر از رئیس و همکاران کمیسیون اقتصادی مجلس برای پیگیری این طرح، انتظار می‌رفت که دولت هر چه زودتر لایحه این موضوع را ارایه می‌کرد. درک  وضعیت جامعه تحت پوشش کمیته امداد امام و بهزیستی و به ویژه اشتغال معلولان به ویژه جوانان دهه ۶۰ باید مورد توجه قرار گیرد. امیدواریم آقای روحانی به وعده اشتغال زایی خود عمل و برنامه‌ریزی کند. فساد فقط فساد مالی نیست اگر مسئولی با ملاکی غیر شایسته سالاری به کار گرفته شود، این خود نوعی فساد اداری است.

سعیدی ادامه داد: روشنایی جاده مبارکه- اصفهان با تیر برق قبل از ایجاد ایمنی لازم تامین شده است، طبق اظهارات سازمان راهداری هیچ مجوزی برای نصب تیربرق نداشته است، لذا از وزیر نیرو و راه و شهرسازی می‌خواهم نسبت به تامین ایمنی این مسیر تلاش کنند و مسئولانی که در نصب این تیر برق‌ها قبل از امنیت همت داشتند باید از مردم مبارکه عذرخواهی کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: به موجب قانون بودجه سال ۱۳۹۸محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده باید در محل فعالیت بنگاه تولیدی باشد که متاسفانه اینگونه نیست، لذا حق مردم استان اصفهان ضایع شده است بنابراین وزیر اقتصاد باید تدبیر ویژه بیندیشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز