خبرگزاری کار ایران

مدیر بخش عملیات بازار بورس انرژی ایران:

عرضه ۵۸ میلیارد کیلووات ساعت برق در بورس انرژی/ ۱۰ نیروگاه بورسی شدند

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۴۵۱

مدیر بخش عملیات بازار بورس انرژی ایران گفت: از ابتدای راه‌اندازی بورس انرژی تاکنون 58 میلیارد کیلووات ساعت برق در بورس انرژی عرضه شده است که این میزان عرضه برق 21 هزار میلیارد ریال ارزش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ولی الله آئینه نگینی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای راه‌اندازی بورس انرژی تاکنون 58 میلیارد کیلووات ساعت برق در بورس انرژی عرضه شده است که این میزان عرضه برق 21 هزار میلیارد ریال ارزش داشته است.

وی افزود:  47 نیروگاه قابلیت عرضه در بورس را دارند و در حال حاضر حدود 10 نیروگاه وارد بورس شده‌اند که با دید مثبت وزارت نیرو و استقبال مصرف‌کنندگان این تعداد افزایش خواهد داشت.

 مدیر بخش عملیات بازار بورس انرژی ایران تصریح کرد: از این پس حتی مصرف‌کنندگان زیر پنج مگاوات نیز امکان خرید از بورس را خواهند داشت که البته نیاز به آیین‌نامه جدید دارد و طی دو ماه آینده دستورالعمل آن ابلاغ خواهد شد.در حال حاضر تعامل وزارت نیرو با بورس انرژی بسیار مثبت است که قطعا در رونق بیشتر بازار بورس موثر خواهد بود.

وی یادآور شد: قیمت خرید برق در بورس انرژی 45 تومان برای هر کیلووات ساعت است در حالی که خارج از بورس این رقم 65 تومان است. این تفاوت قیمت قطعا برای صنایع انرژی‌بر اهمیت دارد. ضمن اینکه با حضور تعداد بیشتری از نیروگاه‌ها و افزایش رقابت این قیمت رقابتی‌تر شده و برای نیروگاه‌ها نیز به صرفه‌تر است که وارد بورس شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز