خبرگزاری کار ایران

تل‌آویو و ریاض در تیررس موشک‌های مقاومت عراق/ آخرین هماهنگی‌های نُجَباء با تهران

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۷۴۷

از مؤلفه‌های مورد توجه تحلیلگران آمریکایی در بررسی تحولات تازه منطقه، تجهیز مقاومت عراق به موشک‌های راهبردی توسط سپاه قدس و سفر اخیر سخنگوی نُجَباء به ایران است.

به گزارش ایلنا، دو پایگاه امنیتی آمریکایی در بررسی تحولات جاری خاورمیانه، سفر اخیر سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء به ایران و دیدار‌های او با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار دادند.

پایگاه «دیپ استیت» با اشاره به شایعه ادغام بسیج مردمی عراق در ارتش این کشور، نوشت: ایران تقویت برخی از گروه‌های الحشد الشعبی را در دستور کار قرار داده است تا آن‌ها را به‌سمت خودکفایی و استقلال بیشتر هدایت کند.

وب‌سایت یادشده در ادامه خاطرنشان کرد: در این رابطه می‌توان به سفر اخیر یکی از فرماندهان ارشد الحشد الشعبی و سخنگوی جنبش نُجَباء به ایران اشاره کرد. او در سفر خود به تهران گفته است هر دولتی که در عراق مقابل ایران بایستد، ظرف چند هفته سرنگون خواهد شد.

این پایگاه آمریکایی افزود: اصلی‌ترین عامل بازدارنده در برابر حملات آمریکا، اسرائیل و عربستان به ایران، گروه‌های عراقی هستند که سپاه قدس آن‌ها را به موشک‌هایی با بُرد کوتاه و متوسط تجهیز کرده است و می‌توانند ریاض و تل‌اویو را هدف قرار دهند.

«کریتیکال تریتس» دیگر پایگاه آمریکایی است که طی گزارشی راجع به سرنگونی یک پهپاد ناشناس بر فراز مقر لشکر ۱۲ حشد متشکل از نیروهای مقاومت اسلامی نُجَباء در نزدیکی بغداد، می‌نویسد: نُجَباء روابط نزدیکی با تهران دارد و اخیراً یکی از فرماندهانش با چند مسئول ایرانی، از جمله مشاور نظامی رهبر جمهوری اسلامی، دیدار کرده است.

وب‌سایت فوق که وابسته به اندیشکده «امریکن اینترپرایز» است، در پایان گزارش خود این بخش از اظهارات سرلشکر «سیدیحیی رحیم‌صفوی» خطاب به مهندس «نصر الشِمَّری» را مورد توجه ویژه قرار داد که: «دفاع از بغداد، دفاع از تهران است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز