خبرگزاری کار ایران

سخنگوی نُجَباء خطاب به حیدر العبادی:

آقای نخست‌وزیر، با دشمن ایران همراهی نکن/ نمی‌گذاریم عراق به یکی از ایالات آمریکا تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۴۷۲

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نجباء در واکنش به خبر اعلام همراهی بغداد در تحریم آمریکا علیه ایران، با خطاب قرار دادن نخست‌وزیر عراق اظهار داشت: نخست وزیر، ما نه اکنون و نه هیچ زمان دیگر اجازه نخواهیم داد که عراق به ایالتی از ایالات آمریکا تبدیل شود و به شما می‌گوییم که با دشمن ایران همراهی نکن.

به گزارش ایلنا، سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء نسبت به اعلام همراهی نخست‌وزیر عراق با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، واکنشی شدیداللحن نشان داد.

«سید هاشم الموسوی» با مخاطب قرار دادن «حیدر العبادی» از او پرسید: ما ملت عراق از کِی جزو پروژه تحریم ملت‌ها بوده‌ایم؟ فرزندان عراق از چه زمانی شریک محور تروریسم آمریکایی بوده‌اند؟ محوری که به‌دنبال مداخله و تجزیه کشورها، ظلم به ملت‌ها و غارت ثروت‌هایشان است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: ملت بخشنده عراق نه فقط با مال، بلکه با جان خود در فلسطین و سوریه فداکاری کرده است. ما نه اکنون و نه هیچ زمان دیگر اجازه نخواهیم داد که عراق به ایالتی از ایالات آمریکا تبدیل و اراده آنها بر ما تحمیل شود.

عضو ارشد مقاومت اسلامی نُجَباء تصریح کرد: ما برای تثبیت حاکمیت عراق خون داده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم کسی به استقلال ما دست‌اندازی کند.

الموسوی با تأکید بر اینکه دولت عراق نباید از تصمیم یکجانبه آمریکا برای تحریم ایران بترسد، افزود: این تصمیم شورای امنیت نیست که در برابر آن تسلیم شویم. دو سوم جهان از روسیه و چین گرفته تا هند، پاکستان و سایر کشورها در کنار ایران ایستاده‌اند.

وی اضافه کرد: ایران امروز به‌خاطر حمایت واقعی از فلسطین، عراق، سوریه و همه کشورهای اسلامی مورد هجمه قرار گرفته است. آیا ایران خودروی انفجاری و کمربند انتحاری به عراق فرستاد؟!

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء که در مراسم بزرگداشت شهدا حضور یافته بود، در پایان سخنرانی خود بار دیگر العبادی را مخاطب قرار داد و گفت: معلوم نیست چه کسانی به تو مشاوره می‌دهند! مگر پاداش نیکی چیزی جز نیکی است که با دشمنان ایران همراهی می‌کنی؟! جواب ملت ایران را که با همه وجود به یاری ما آمد، چه می‌دهی؟ جواب خانواده‌های شهدایشان و عرق جبین رزمندگان‌شان را چه می‌دهی؟!

برخی رسانه‌های عراقی روز گذشته از قول نخست‌وزیر عراق اعلام کرده بودند که بغداد به‌رغم میل باطنی، ناچار است با تحریم‌های ضدایرانی واشنگتن همراهی کند!

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز