خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان‌غربی:

دستیابی به توسعه پایدار بدون توجه به نقش زنان امکان پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۱۸۵

استاندار آذربایجان‌غربی بر لزوم توجه بیشتر به نقش بانوان در اداره کشور تاکید کرد و گفت: دستیابی به توسعه پایدار بدون توجه به نقش زنان امکان پذیر نیست بنابراین توجه به نقش زنان در اداره امور کشور جزو اهداف و اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.

به گزارش ایلنا از ارومیه، محمدمهدی شهریاری امروز در نشست پارلمان مشورتی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: متاسفانه دولت امسال با مشکلات زیادی به دلیل کمبود اعتبارات و تحریم‌ها روبروست و از این جهت متحمل فشار اقتصادی زیادی شده است.

وی افزود: مشکلات اقتصادی نیز باعث بیکاری و رکود اقتصادی و کمبود آرامش در خانواده‌ها شده که دولت با تمام توان تا جایی که امکان دارد با این معضلات علاوه بر استفاده از ظرفیت مردان، با به کارگیری و استفاده از ظرفیت بانوان مبارزه کرده است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش مهم بانوان در اجتماع عنوان کرد: نقش بانوان در جامعه، بسیار مهم بوده و آنها می‌توانند در خانواده به عنوان مادر ضمن تحکیم بنیان خانواده، امید را از خانواده به بدنه جامعه منتقل و مسیر عبور از این شرایط دشوار را هموارتر کنند.

وی  بر لزوم توجه بیشتر به نقش بانوان در اداره کشور تاکید کرد و افزود: دستیابی به توسعه پایدار بدون توجه به نقش زنان امکان پذیر نیست بنابراین توجه به نقش زنان در اداره امور کشور جزو اهداف و اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.

شهریاری تصریح کرد: استان نیز همواره پیگیر تقویت نقش زنان در اداره امور بوده و سعی شده  از زنان و بانوان توانمند و بااستعداد در بخش‌های مدیریتی استفاده شود.

وی گفت: متاسفانه نرخ بی‌سوادی در میان زنان استان از مردان بالاتر است و آموزش و توانمندسازی بانوان و همچنین جذب بازماندگان از تحصیل جزو برنامه‌های مدیریت ارشد استان است و تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این زمینه ها انجام شده است که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

شهریاری به اهمیت و تاثیرگذاری پارلمان مشورتی بانوان در تصمیم گیری‌ها اشاره کرد و افزود: پارلمان مشورتی بانوان می‌تواند به یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتقای مشارکت زنان در توسعه استان تبدیل شود و لازم است از این ظرفیت مشورتی به بهترین نحو ممکن در جهت شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت بانوان توانمند استان استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین آمادگی داریم برای طرح های بانوان که ظرفیت کارآفرینی و اشتغال زایی دارند در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تسهیلات مصوب کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز