خبرگزاری کار ایران

تعاونی‌های مصرف و مسکن، راهکارهای گروه کارگری برای ترمیم غیرریالی دستمزد/ آیا هفته آینده تکلیفِ «افزایش قدرت خرید کارگران» مشخص می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۹۶۹

علی خدایی با بیان اینکه پیشنهادات گروه کارگری آماده ارائه به دبیرخانه شورای عالی کار است، گفت: امیدواریم هفته آینده جلسه شورای عالی کار برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه سه‌جانبه‌ی شورای عالی کار که چند هفته قبل برگزار شد، قرار شد هر سه گروه، پیشنهادات خود در زمینه‌ی «راهکارهای افزایش قدرت خرید کارگران» را به دبیرخانه این شورا ارائه دهند و حداکثر یک هفته پس از آن، این شورا دوباره تشکیل جلسه بدهد.

حالا علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) می‌گوید: پیشنهادات گروه کارگری آماده است و همین هفته، تحویل دبیرخانه شورای عالی کار خواهد شد و امیدواریم طبق قرار قبلی، هفته بعد شورای عالی کار، تشکیل جلسه داده و تکلیف افزایش قدرت خرید کارگران مشخص شود.

وی ادامه می‌دهد: ظاهراً متاسفانه هیچ یک از دو گروه دیگر –دولتی‌ها و کارفرمایان- پیشنهادات خود را تدوین نکرده‌اند؛ این در حالیست که قرار بود این کار به سرعت توسط هر سه گروه انجام شود.

اما پیشنهادات گروه کارگری چیست؛ نمایندگان کارگران در شورای عالی کار، چه راهکارهایی برای افزایش قدرت خرید کارگران در نظر گرفته‌اند؛ خدایی در این رابطه می‌گوید: «پیشنهادات گروه کارگری در دو دسته قرار می‌گیرد: تعاونی‌های توزیع و مصرف با هدف تامین سبد غذایی ارزان برای کارگران و تعاونی‌های مسکن با هدف تامین مسکن ارزان و شایسته برای آنها.»

او در پایان ابراز امیدواری می‌کند که امسال، ضرورت ترمیم غیرریالی دستمزد یا همان افزایش قدرت خرید کارگران جدی گرفته شود و راهکارهایی برای حل نسبیِ بحران معیشت، مصوب شود.

در حال حاضر، نرخ سبد معیشت از مرز هفت میلیون تومان گذشته است و ترمیم دستمزد حتی از طریق متدهای غیرریالی می‌تواند تا اندازه‌ای از بار فشار تحمیلی به کارگران بکاهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز