خبرگزاری کار ایران

با تصویب مجلس؛

عزل نمایندگی قرارداد تجاری باید ثبت و آگهی شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۹۲۲

با تصویب نمایندگان موضوع ثبت و آگهی عزل نمایندگی قرارداد تجاری تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳ شهریور) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه تجارت – قراردادهای تجارتی اعاده شده از شورای نگهبان با ماده ۱۸ این لایحه با ۱۴۸ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده ۱۸ لایحه مذکور آمده است؛ چنانچه شخصی به هر طریق موجب شود که دیگری نماینده یا دارای اختیاراتی از جانب او شناخته شود و اشخاص ثالث با اعتماد متعارف به وضع ایجادشده با او به مانند نماینده یا شخص واجد اختیار برخورد نمایند اصیل نمی تواند در مقابل شخص ثالث به فقدان نمایندگی یا فقدان اختیارات نماینده استناد کند.

همچنین در ادامه نمایندگان با ماده ۱۹ این لایحه با ۱۴۱ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده ۱۹ نیز آمده است؛ عزل نماینده ای که نمایندگی او در دفتر ثبت تجارتی به ثبت رسیده است باید ثبت و آگهی شود. در غیر این صورت، عزل در مقابل شخص ثالث ناآگاه غیر قابل استناد است.

همچنین عالی پناه کارشناس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را درباره سیر طی شده درباره این قانون و ماده ۱۹ ارائه داد و گفت: این قانون یکبار در مجلس هشتم و همچنین در مجلس نهم براساس اصل ۸۵ قانون اساسی به تصویب رسیده است. در توضیح ماده ۱۹ گاهی اوقات نماینده تجاری قراردادی را در دفتر ثبت می کنند و عزل آن هم باید ثبت شود. مراتب عزل نمایندگی باید در دفتر ثبت تجاری به ثبت برسد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز