خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان:

پیشرفت بازسازی در مناطق سیل زده خوزستان/ اقدامات نظام را فدای دعواهای جناحی نکنیم/ بانک های استان روند پرداخت خسارات سیل را با جدیت پیگیری کنند

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۷۶۹

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: دولت مصمم به بازسازی کامل مناطق سیل زده خوزستان است و تا کنون کار بازسازی مناطق یاد شده ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی مدیریت بحران خوزستان، کیامرث حاجی زاده امروز شنبه در  نشست بررسی جذب تسهیلات و اعتبارات بلاعوض کشاورزی و مسکونی مناطق سیل‌زده در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار داشت: در سیل اخیر خوزستان تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری همچنان مشغول تخلیه آب از روستاها بودیم و امکان آغاز بازسازی در آن شرایط وجود نداشت.

وی افزود: اما در فاصله کمی پس از آن به رغم وجود تنگناهای مالی، کمبود اعتبارات، عدم فروش نفت، اعمال تحریم های ظالمانه و جنگ تمام عیار اقتصادی کار بازسازی آغاز شد و با این همه ما شاهد پیشرفت ۵۰ تا ۶۰ درصدی در بسیاری از مناطق سیل زده هستیم.

حاجی زاده با اشاره به وجود بحران‌ها و مشکلات خاص استان خوزستان، بیان کرد: در سیل اخیر بیش از ۴۲ میلیارد متر مکعب آب وارد استان شد که حجم بسیار زیادی است و با این وجود هنوز با مشکل آب شرب رو به رو هستیم و در برخی شهرها تنش آبی وجود دارد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با اشاره به آغاز هفته دولت، تصریح کرد: در هفته دولت باید همه فعالیت‌های دولت گفته شود و در کنار آن به آسیب شناسی نقاط ضعف بپردازیم و هر جا قصوری وجو داشته است از مردم عذر خواهی کنیم.

حاجی زاده اظهار کرد: ما به عنوان فزرندان این مرز و بوم نباید اجازه دهیم جدایی میان مردم و مسئولان ایجاد شود و در هفته دولت ضمن پذیرش کاستی ها و کمبودها خدمات نظام را ارائه دهیم.

وی با بیان این که اگر نقدی به دولت وجود دارد این نقد باید منصفانه و به دور از هر گونه غرض ورزی باشد، گفت: نباید زحمات و تلاش های نظام  را فدای دعوای‌های شخصی و جناحی کنیم و اگر قصد نقد کردن دولت را داریم باید این نقد کارشناسی باشد.

حاجی زاده ادامه داد: در هفته دولت باید واقعیت ها نمایش داده شوند در ارائه آنها دچار غلو نشویم یا چیزهایی خارج از قاعده و اصول ارائه ندهیم، چراکه مردم بصیر هستند و خودشان در همه صحنه ها حضور دارند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: امروزه نیز مردم عادی به واسطه رشد فناوری، ارتباطات، اطلاعات و فضای مجازی از ما جلوتر هستند، لذا ضرورت دارد آن چیزی که واقعی است به مردم گفته شود و بپذیریم آنجایی که اقدامات کافی نبوده نقصی وجود داشته است.

وی با اشاره به هشدار سیل پیش رو، بیان کرد: در هفته های اخیر کارگروه مقابله با سیل در مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد که براساس تخمین‌های هواشناسی میزان بارش ها در پاییز و زمستان نرمال و در فروردین ۹۹ ترسالی است و از آنجایی که سیل بندها در سیل اخیر آسیب دیده اند یا تخریب شدند، لذا وضعیت استان در سال جاری و فرودین آینده با سال گذشته متفاوت تر خواهد بود و هنوز نیز اعتباری برای ترمیم سیل بندها اختصاص داده نشده است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان ادامه داد: بانک‌ها در بحث پرداخت خسارت‎ها به جد پیگیر باشند و به این امر سرعت بخشی کنند، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا کنون کارنامه خوبی در حوزه بازسازی در مناطق سیل زده از خود بر جای گذاشته است انتظار می رود در حوزه بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان نیز این اهتمام را در برنامه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز