خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مرکز تجاری جزیره کیش:

الزام اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد در کیش

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۶۳۱

مدیر عامل مرکز تجاری جزیره کیش با بیان اینکه گمرک اعلام کرده، کالاها برای ورود به منطقه آزاد باید ثبت سفارش شود، ابراز نگرانی کرد و گفت: ‌باید تکلیف ورود کالا به منطقه آزاد مشخص شود؛ زیرا این امر باعث بلاتکلیفی بازرگانان می‌شود و علارغم تلاش‌های دکتر مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای حل این مشکل، اما همچنان این نگرانی در بین فعالان کیش وجود دارد.

مجتبی دلجو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد:‌ فعالان اقتصادی در منطقه آزاد خواهان ارز دولتی نیستند اما این اجازه به بازرگانان داده شود که با ارز آزاد واردات انجام دهند.

وی با بیان اینکه وضعیت تجارت در مناطق آزاد با سرزمین اصلی متفاوت است، گفت:‌ تولید ملی در سرزمین اصلی معنا پیدا می‌کند اما در منطقه آزاد باید شرایط برای واردات کالا از کشورهای دیگر نیز فراهم باشد. معمولا کالاهای کیش از رده گروه‌های 4 است. حضور کالای خارجی باعث ایجاد رقابت می‌شود و افرادی که خواهان کالای خارجی هستند دیگر برای تهیه آن به کشور دیگر مسافرت نمی‌کنند و در این صورت ارز از کشور خارج نمی‌شود.

وی با انتقاد از نحوه دریافت مجوز برای ایجاد فعالیت جدید در غرفه‌ها، گفت: در گذشته تنها یک مجوز از مستاجرین گرفته می‌شد، این در حالی است که امروزه نه تنها مستاجران، بلکه مالکان نیز باید هزینه پرداخت کنن و مجوز دریافت کنند در صورت عدم دریافت مجوز هر یک باید سالیانه مالیات پرداخت کنند.

 این فعال اقتصادی با بیان اینکه منطقه آزاد باید معاف از مالیات باشد، گفت: این در حالی است اداره دارایی گزارش فصلی از اشخاص حقوقی  دریافت می‌کند و برای اشخاص حقیقی مالکان و مستاجران باید اظهارنامه مالیاتی بهره‌برداری و اجاره‌داری ارسال شود. با این شرایط منطقه آزاد معنایی نخواهد داشت که این موضوع ارائه اظهارنامه باعث شد برای بهره‌برداران و مالکان یعنی هر غرفه دو مجوز فعالیت اقتصادی صادر شود.

وی ادامه داد: در صورتی که سنوات گذشته تنها یک مجوز به نام بهره‌برداران صادر می‌شد. اگر این اتفاق صدور مجوز هم توسط سازمان منطقه آزاد کیش صورت نمی‌گرفت مستلزم پرداخت مالیات برای کسبه می‌شد.

دلجو با تشکر از خبرگزاری ایلنا و مجله دنیای کیش برای حمایت رسانه‌ای از فعالان اقتصادی کیش گفت: امیدوارم شرایط اقتصادی در کیش از رکود خارج شود تا با تهیه خبرهای خوب مشوق سرمایه‌گذران کیش باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز