خبرگزاری کار ایران

جنگ خیابانی میان نیروهای دولت مستعفی و جدایی‌طلبان جنوب در «شبوه»

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۱۴۳

منابع محلی از وقوع درگیری‌های شدید بین نیروهای دولت مستعفی یمن و شبه‌نظامیان برخوردار از حمایت‌ امارات در استان نفت‌خیز شبوه خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، منابع محلی و شاهدان عینی اعلام کردند پنجشنبه‌شب درگیری‌های شدیدی بین نیروهای وفادار به دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن و نیروهای «شورای انتقالی جنوب» در استان شبوه روی داده است.

منابع با اعلام این‌که شماری در این درگیری‌ها کشته شده‌اند، تأکید کردند که جنگ خیابانی در مناطق مرکزی شهر «عتق» مرکز استان شبوه بین نیروهای جدایی‌طلبان جنوب یمن در جریان است و درگیری‌هایی هم در نزدیک فرودگاه این شهر روی داده است.

نیروهای وفادار به منصور هادی از حمایت عربستان برخوردارند و امارات متحده عربی از جدایی‌طلبان جنوب یمن حمایت می‌کند.

برخی گزارش‌ها هم حاکی است که جنگنده‌های ائتلاف به رهبری عربستان بر فراز عتق پرواز کرده، ولی حمله‌ای انجام نداده‌اند.

منابع مطلع هم گفته‌اند درگیری در استان شبوه زمانی آغاز شد که شبه‌نظامیان «شورای انتقالی جنوب» از نیروهای منصور هادی خواسته‌اند تا به صورت مسالمت مواضع خود در استان شبوه تخلیه کنند، اما این نیروها از پذیرش این درخواست خودداری کردند.

در همین حال، دولت عبدربه منصور هادی از دولت امارات متحده عربی خواسته به حمایت از شبه‌نظامیان «شورای انتقالی جنوب» پایان دهد. این در حالی است که امارات هرگونه حمایت از «شورای انتقالی جنوب» را رد کرده است.

نیروهای دولت قانونی یمن و جدایی طلبان جنوب چند هفته پیش در عدن درگیر شدند و نیروهای شورای انتقالی جنوب توانستند ساختمان‌ها و پایگاه نظامی دولت یمن در عدن را تصرف کردند.

جدایی طلبان جنوب همچنین دو روز پیش توانستند مرکز استان ابین را تصرف کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز