خبرگزاری کار ایران

سرپرست استانداری گیلان:

سلامت فردی و اجتماعی در گرو توسعه ورزش است/ گیلان ظرفیت طبیعی ممتازی در توسعه ورزش همگانی دارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۶۳۲

سرپرست استانداری گیلان اظهار داشت: ورزش و تحرک فیزیکی علاوه بر سلامت جسم بر سلامت روانی و اجتماعی فرد تاثیر داشته و موجبات مسولیت پذیری، مشارکت پذیری و توسعه اجتماعی در افراد جامعه را فراهم می‌آورد.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در دیدار معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اقدامات و فعالیت های خوبی در حوزه ورزش گیلان صورت گرفته است، گفت: در سفر کاروان تدبیر و امید به استان، تصمیمات خوبی در این حوزه اتخاذ گردید که با تأمین اعتبارات و تخصیص بخشی از آن‌ها زمینه فعال‌شدن پروژه‌های نیمه تمام فراهم شده است.

 زارع خاطرنشان کرد: مقوله ورزش نیازمند سرمایه گذاری و توجه ویژه است زیرا لایه های مختلف جامعه و همه اقشار را دربرمی گیرد که ضمن جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها از جمله فشار خون، ابتلا به بیماری های قلبی و افسردگی موجب پویایی و نشاط جامعه می‌گردد.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی گیلان و امکان بهره گیری از ظرفیت های طبیعی این استان در توسعه ورزش های مختلف، تصریح کرد: در این میان توسعه ورزش همگانی به عنوان یک امر مهم باید بیشتر مورد توجه مردم عزیز، دستگاه های اجرایی و تشکل های مردم نهاد قرار گیرد.

در ادامه این دیدار معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان ضمن تقدیر از سرپرست استانداری گیلان به جهت حمایت از ورزش استان و پیگیری مطالبات این حوزه، توسعه ورزش های همگانی را از دغدغه های اصلی وزارت ورزش و جوانان دانست و افزود: این مهم تنها با همت ادارات کل ورزش و جوانان در استانها محقق نمی شود بلکه نیازمند همکاری سایر نهادها و نیز افزایش سطح مشارکت های عمومی است.

 سید عبدالحمید احمدی با بیان اینکه توسعه زیر ساخت‌ها در جهت افزایش سرانه ورزشی با جدیت دنبال می شود،اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها تا پایان سالجاری ۳۰۰۰ خانه ورزش روستایی در کشور فعال می‌شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در پایان یادآور شد: در حال حاضر نیازمند دانش افزایی و ارتقای دانش مردم در ورزش هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز