خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

886 پروژه در هفته دولت افتتاح می شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۵۰۴

استاندار مازندران از افتتاح 886 پروژه با اعتباری بالغ بر 845 میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین زادگان صبح امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با تشریح برنامه های هفته دولت،اظهار داشت: برغم همه تحریم ها با همکاری و وفاق دولت ، نظام مقدس اسلامی و همراهی مردم، امسال چون سال های گذشته پروژه های زیادی در بخش های مختلفی را به بهره برداری می رسانیم و مردم از خدمات آن بهره مند می شوند.

وی افزود: با نگاه به ظرفیت درونی همچنان فرایند توسعه در راستای کاهش مشکلات مردم با همکاری مجموعه ارکان دولت و مردم در دستور کار قرار دارد تا تحریم ها کمترین اثر را بر روی زندگی مردم داشته باشد.

استاندار مازندران گفت: در شرایط تحریم با نگاه به ظرفیت های درونی و همکاری فعالان اقتصادی ،کارآفرینان و مردم تلاش می کنیم تا مردم کمتر دچار آسیب شوند البته بخشی از تحریم ها مردم را رنج می دهد اما تلاش می کنیم آن را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: مازندران در حوزه امنیت و آرامش وضعیت مطلوبی دارد ضمن اینکه امنیت زمینه ساز بستر برای سرمایه گذاری و اجرای پروژه های مختلف است.

حسین زادگان امید اجتماعی ،تدبیر اقتصادی و اعتدال سیاسی را سه استراتژی مهم نام برد و افزود: براین اساس از ظرفیت موجود در جامعه برای پیشبرد اهدافمان در جهت توسعه استان بهره گیری می کنیم.

وی با اشاره منطقه آزاد و اینکه مازندران پتانسیل داشتن چند منطقه آزاد را دارد و این طرح در دست پیگیری است،تصریح کرد: مدل برای ایجاد منطقه آزاد تعریف شده و سه لکه به عنوان منطقه آزاد معرفی شدند و فرآیند تصویب آن در دست اقدام است.

حسین زادگان با اشاره به تملک برخی کارخانه ها توسط بانک ها و غیرفعال بودن برخی واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات بانکی و نقدینگی گفت: حفظ اشتغال موجود و افزایش تعداد اشتغال در استان از مهمترین برنامه ها است.

استاندار مازندران اعلام کرد: بیش از 60 واحد تولیدی از تملک بانکها در استان خارح شده است و کارخانه هایی که دارای نقدینگی هستند نیز توسط بانکها در حال تامین است و با دستگاه هایی مانند تامین اجتماعی و مالیاتی نیز رایزنی هایی شده است.

وی معدن را ظرفیت مغفول مانده در استان برشمرد و افزود: جزء تعدادی معدود ظرفیت های زیادی در این بخش شناسایی نشد از اینرو قرار شد مطالبات و برنامه ریزی لازم برای شناسایی ظرفیت ها صورت گیرد.

حسین زادگان خاطرنشان کرد: اکتشاف اولین ذخیره معدنی در بلده نور به زودی شروع می شود.

استاندار مازندران بر ضرورت تعامل با کشورهای همسایه و سی آی اس تاکید کرد و افزود: باید زمینه های تضمین صادرات در این کشورها فراهم شود .

وی اعلام کرد: در همین راستا با صندوق ضمانت توسعه صادرات تفاهم نامه ای به ارزش یک میلیارد دلاری منعقد شده است تا میزان صادرات را افزایش دهیم.

وی در بخش دیگر از سخنانش به گردشگری دریایی اشاره کرد و گفت: 150 تا 160 نقطه گردشگری دریایی برای ایجاد اسکله شناسایی شد اگر بتوانیم سرمایه گذاران را به این حوزه وارد کنیم میتوان رستوران ،تاکسی دریایی ایجاد کنیم البته تحقق این نوع گردشگری نیاز به سرمایه گذاری است .

حسین زادگان پرورش ماهی دریایی را از دیگر ظرفیت های استان برشمرد و ادامه داد: بایستی تلاش کنیم مازندران به قطب بزرگ ماهیان خاویاری تبدیل شود.

استاندار مازندران گفت که  ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری مهمترین رویکرد اقتصادی دولت در مازندران محسوب می شود .

وی با اشاره به حوزه کشاورزی ادامه داد:کشاورزی در مازندران باید اقتصادی شود. 

استاندار مازندران از افتتاح 886 پروژه با اعتباری بالغ بر 845 میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

وی با اعلام این که 109 طرح از این تعداد، طرح های اشتغال‌ زاست،گفت: برای افتتاح این واحدهای صنعتی و اشتغال‌ زا حدود سه هزار میلیارد تومان هزینه شد.

حسین زادگان ادامه داد:ظرفیت ایجاد اشتغال این طرح ها  399 نفر است.

وی گفت : در هفته دولت 86 پروژه عمرانی و زیربنایی با اعتباری افزون 292 میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز