خبرگزاری کار ایران

توسط بنیاد علوی انجام شد؛

بهره‌برداری از ۱۵۹۲ طرح اشتغالزایی در سال ۱۳۹۷

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۴۵۸

سال ۱۳۹۷ در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود که این سال برای بسیاری از فعالان اقتصادی و نهادهای حمایتی به دلیل تشدید مشکلات اقتصادی سال سختی محسوب می شود. با همه مشکلات که در این سال به ویژه در حوزه های اقتصادی به وجود آمد، بودند مجموعه هایی چون بنیاد علوی که با حمایت همه جانبه خود از طرح های اشتغالزایی زمینه بهره برداری و اشتغال به کار جمع زیادی از شهروندان نیازمند جامعه را رقم زدند.

به گزارش «ایلنا»، بنیاد علوی در سال ۱۳۹۷ به صورت جدی پروژه و طرح های اشتغالزایی را در بخش های مختلف کشور به ویژه مناطق محروم پیگیری کرد و با مجموعه تلاش هایی که در دستور کار خود قرار داد موفق شد تا تاریخ ۱۱/۱۲/۹۷ به صورت مشخص زمینه بهره برداری از ۱۵۹۲ طرح اشتغالزایی با برآورد اشتغالزایی  ۱۱۰۰۵ نفر را فراهم کند.

اطلاعات بیشتر از طرح های اشتغالزایی بنیاد علوی در سال ۱۳۹۷ گویای این است که در این سال به صورت دقیق ۸۸۸۲ درخواست فعال سازی طرح اشتغالزایی به این بنیاد رسید که از میان ۲۹۷۰طرح به تصویب رسید و  پس از انعقاد قرار داد با مجریان ۲۵۶۰ طرح اشتغالزایی، اعتبارات حمایتی به ۲۳۸۵  مجری طرح پرداخت شد؛ ساز و کاری که در نهایت به اجرایی شدن ۱۵۹۲ طرح اشتغالزایی منجر شد.

برای اجرایی شدن همه درخواست های ارسالی به بنیاد علوی برای اجرایی کردن طرح های اشتغالزایی (۸۸۸۲ ) طرح ارسالی اعتباری بالغ بر ۵۳,۲۹۰,۳۴۳ میلیون ریال نیاز بود که در نهایت و پس از تصویب طرح های دارای توجیه اقتصادی، ۱۴,۶۶۴,۰۲۵ میلیون ریال اعتبار در اختیار مجریان طرح های مصوب قرار گرفت؛ مجموعه اعتباری که ۴,۷۹۳,۱۷۱ میلیون ریال آن مربوط به ۱۵۹۲  طرح نهایی و بهره برداری شده است.

بررسی های بیشتر گویای آن است که با اجرایی شدن و تکمیل ۲۹۷۰ طرح اشتغالزایی مورد اشاره ۲۴,۸۹۴ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد؛ واقعیتی که اکنون و به بهره برداری رسیدن ۱۵۹۲ طرح مورد اشاره زمینه را برای اشتغال  ۱۱۰۰۵ نفر فراهم کرده است.

اگرچه طرح های اشتغال زایی مورد اشاره دامنه و زمینه های مختلف و فراوانی را در موضوعات مختلف و نیز بخش های مختلف کشور در بر می گیرد اما یکی از بخش های مهم آن که در سال ۱۳۹۷ به صورت جدی مورد تأکید مدیریت امور توانمند سازی و مشارکت های مردمی بنیاد علوی قرار گرفت، طرح پرورش ماهیان خاویاری بود؛ طرحی که برای آن ۵۹ طرح طرح اشتغالزایی به این بخش ارسال شد و پس از تصویب ۳۷ مورد از این درخواست ها که دارای توجیه اقتصادی بود، با ۲۱ مجری طرح قرارداد منعقد شد.

از میان ۲۱ طرح پرورش ماهیان خاویاری که قرار داد آن منعقد شد، تا ۱۱ اسفند ۹۷ تعداد ۷ طرح به صورت کلی به بهره برداری رسید؛ هفت طرحی که در حوزه پرورش ماهیان خاویار فعال شد و با این اتفاق زمینه اشتغال به کار ۳۷ نفر به صورت مستقیم با اعتباری برابر ۶۷۸۰۰ میلیون ریال فراهم شد.

بهره‌برداری از ۱۵۹۲ طرح اشتغالزایی در سال ۱۳۹۷

 

بهره‌برداری از ۱۵۹۲ طرح اشتغالزایی در سال ۱۳۹۷

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز