خبرگزاری کار ایران

ترامپ: طرح «معامله قرن» پس از انتخابات اسرائیل اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۸۱۸

رئیس جمهوری آمریکا از احتمال اعلام طرح «معامله قرن» پس از برگزاری انتخابات اسرائیل در ماه سپتامبر آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که طرح معامله قرن پیشنهادی «جرد کوشنر»، مشاور ارشد کاخ سفید احتمالا پس از برگزاری انتخابات اسرائیل در ۱۷ سپتامبر ماه آینده اعلام خواهد شد. 

کوشنر که از تبار یهود است، داماد ترامپ و طراح اصلی طرح پیشنهادی اقتصادی ۵۰ میلیارد دلاری برای برقراری به اصطلاح صلح در منطقه است. 

کوشنر پیش از این به ترامپ گفته بود که آماده تماس با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در زمان مناسب است و ما همچنان برای ارائه پیشنهادات منطقی به فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها برای برقراری صلح و شکوفائی دقت و تفکر می‌کنیم.

کوشنر ادعا کرده است که واشنگتن فرصتی را به فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها برای پایان دادن به جنگ چندین ساله ارائه می‌کند. 

وی گفته است که در کارگاه اقتصادی به اصطلاح صلح منامه، خطوط پیشنهادی برای آینده اقتصادی منطقه را ارائه کرده و در ادامه نیز طرح‌های دیگری را اعلام خواهد کرد. 

طرح اقتصادی مذکور به جذب سرمایه‌های کشورهای عربی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار برای مردم فلسطین و ایجاد یک میلیون فرصتی شغلی و افزایش تولید داخلی آنها به مدت ۱۰ سال پیشنهاد می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز