خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز ملی فرش ایران بیان کرد:

جایگزینی برای بازار آمریکا پیدا نکردیم/ بودجه بیمه بافندگان محقق نشد

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۴۳۹

رئیس مرکز ملی فرش ایران اظهار داشت: پس از برجام، ما صادرات خوبی به آمریکا داشتیم به طوری که 29 درصد آمار صادراتی ما مربوط به این کشور و پس از آن به آلمان با 14 درصد بود. پس از شروع تحریم‌ها، بازار آمریکا به صفر رسید و متاسفانه جایگزینی برای آن پیدا نشد اما صادرکنندگان ما به دنبال بازارهای جدید هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرشته دست‌پاک، رئیس مرکز ملی فرش ایران، در نشست خبری امروز با اشاره به بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف گفت: این نمایشگاه  از سال 71 تا به امروز هر ساله برگزار می‌شود، امسال نیز از سوم تا نهم شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد. این نمایشگاه بزرگترین رویداد فرش دنیا است و با توجه به شعار «رونق تولید» امسال قصد داریم یک نمایشگاه متفاوت برگزار کنیم. خوشبختانه از سوی تولیدکنندگان و فعالان این صنف هم با استقبال مواجه شدیم، به طوری که 85 غرفه در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور سفرای کشورهای خارجی، وزیر صنعت و معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد. همچنین قصد داریم در همین روز سامانه سجاد (سامانه جامع آماری فرش دستباف) را افتتاح کنیم.

دست‌پاک با اشاره به لزوم حضور در فضای مجازی و تقویت کسب و کارهای مجازی این صنعت گفت: ما به دنبال آن هستیم تا از فعالانی که برای بازاریابی و فروش فرش دستباف از روش‌های نوین کسب و کار و استارتاپ‌ها استفاده می‌کنند، حمایت ویژه‌ای داشته باشیم و سال گذشته نیز از صاحبان ایده‌های خلاقانه دعوت کردیم تا طرح‌ها و ایده‌های خود را با ما به اشتراک بگذارند تا ما با حمایت لازم آنها را اجرایی کنیم.

وی در خصوص آمار اشتغال در این صنعت گفت: به طور کلی در صنعت فرش دستباف دو میلیون نفر مشغول به کار هستند و بیشترین شاغلان را در این صنف داریم که در حال حاضر اصلی‌ترین چالش آنها بخش بیمه است. ما سال گذشته با هماهنگی مجلس، بودجه‌ای معادل سه برابر بودجه سال قبل برای بیمه تامین اجتماعی تخصیص دادیم ولی با توجه به شرایط اقتصادی کشور و کاهش صادرات نفت این عدد محقق نشد و امیدواریم در شش ماهه دوم سال بتوانیم این بودجه را دریافت کنیم. البته بیمه عشایر روستایی به عنوان یک جایگزین وجود دارد که با اضافه شدن بیمه سلامت، بیمه درمانی کامل خواهد شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در خصوص وضعیت صادرات گفت: ما با همکاری اتاق بازرگانی و سازمان توسعه و تجارت به دنبال پیدا کردن بازارهای جدید هستیم که اعزام هیات‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه، یکی از اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: پس از برجام، ما صادرات خوبی به آمریکا داشتیم به طوری که 29 درصد آمار صادراتی ما مربوط به این کشور و پس از آن به آلمان با  14 درصد بود که پس از شروع تحریم‌ها، بازار آمریکا به صفر رسید و متاسفانه جایگزینی برای آن پیدا نشد اما صادرکنندگان ما به دنبال بازارهای جدید هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز