خبرگزاری کار ایران

شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل کره جنوبی در دیدار نخست

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۴۰۱

تیم ملی والیبال زنان کشورمان در نخستین بازی از مسابقات قهرمانی آسیا با نتیجه ۳-۰ مقابل کره‌جنوبی میزبان مسابقات شکست خورد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی بانوان ایران در شروع مسابقات قهرمانی بانوان آسیا به مصاف تیم قدرتمند کره‌جنوبی، میزبان این رقابت‌ها رفت و شکست خورد. تیم کره‌جنوبی که از قدرت‌های والیبال بانوان در جهان محسوب می‌شود، با اتکا به تجربه بالای خود توانست تیم ایران را کنترل کند و در نهایت با حمایت هواداران خود به پیروزی رسید.

تیم ایران با ترکیب مائده برهانی، مهسا کدخدا، شبنم علی‌خانی، فرزانه مرادیان، پوران زارع و مونا آشفته مسابقه را آغاز کرد.

تیم کره نیز با ترکیب کیم یئون کونگ، یانگ هایوجین، لی جائه یونگ، کیم سوجی، کیم هجین و لی نائیون به مصاف تیم ایران رفت.

ست اول/

تیم ایران بازی را خیلی خوب آغاز کرد و با حمایت هواداران، هر دو تیم در امتیازات ابتدایی برابر عمل کردند. مهسا کدخدا در امتیازات ابتدایی مسابقه درخشان ظاهر شد و دو امتیاز مهم را برای ما کسب کرد. یک درخواست هوشمندانه از سوی برهانی باعث شد تا ایران با استفاده از ویدئو چلنج، امتیاز 5 خود را کسب کند. وقت استراحت فنی اول در شرایطی فرا رسید که 8 بر 6 بازی به سود کره جنوبی در جریان بود.

در جریان مسابقه و بعد از وقت استراحت فنی اول، تیم کره‌ سرویس‌های بسیار خوبی داشت و همین موضوع دریافت تیم ما را با مشکل رو به رو کرد و اختلاف امتیازی به 4 رسید اما جای خالی به موقع و هوشمندانه‌ی شبنم علی‌خانی فاصله امتیازی را کاهش داد و نشان داد بازیکنان ایران از نظر روحی و روانی در شرایط خوبی قرار دارند.

مونا آشفته با سرویس‌های خوب خود کمک کرد تا ایران اختلاف امتیازی را به یک برساند اما دوباره کره‌جنوبی توانست نمایش بهتری داشته باشد و اختلاف امتیازی ایجاد کرد. کره جنوبی مطابق انتظار در دفاع و حمله بسیار خوب ظاهر شد تا فاصله امتیازی افزایش پیدا کند و وقت استراحت فنی دوم را نیز در امتیاز 16 بر یازده کسب کند. سرویس خوب مهسا کدخدا برای ایران امتیاز 14 را به همراه داشت اما باز هم کره‌ای‌ها در دفاع و حمله بهتر عمل کردند. در ادامه ندا چملانیان جانشین برهانی و نگین شیرتری جانشین علی‌خانی شد. تهمینه درگذنی و مهسا صابری نیز در امتیازات پایانی به ترکیب ایران اضافه شدند و عملکرد خوبی داشتند اما در نهایت 25 بر 17 این ست به سود کره جنوبی به پایان رسید.

ست دوم/

تیم ایران شروع بسیار خوبی در ست دوم داشت و توانست از حریف خود 2 امتیاز پیش بیفتد اما تیم کره جنوبی خیلی سریع به مسابقه بازگشت و توانست امتیازات را پی‌در‌پی کسب کند. تیم کره در دفاع و دریافت بسیار خوب عمل کرد و توانست 8 امتیاز متوالی را کسب کند و با امتیاز 8 بر 2 وقت استراحت فنی اول تمام شد. در ادامه‌ی این ست، تیم ایران در دریافت و حمله عملکرد خوبی نداشت و نتوانست نمایش ست اول خود را تکرار کند و در نتیجه با نتیجه 25 بر 9 این ست به پایان رسید.

ست سوم/

شروع کره جنوبی در این ست بسیار خوب بود و این تیم با سرویس‌های خود توانست جریان بازی را به نفع در دست بگیرد و برتری کره‌ای تا وقت استراحت فنی دوم و نتیجه 16 بر 8 ادامه یافت. دو امتیاز سرویس خوب از مهسا صابری هر چند به تغییر نتیجه کمک نکرد اما نشان داد بازیکنان ایران فرم مناسبی برای ادامه مسابقات دارند. پوران زارع نیز در امتیازات پایانی با یک دفاع خوب توانست یک امتیاز برای ایران کسب کند اما در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 14 به پایان رسید. 

کره جنوبی با توجه به تجربه بالای خود، به خوبی توانست تیم ایران را کنترل کند و اجازه نداد تا نمایش خوب ملی‌پوشان ایران تداوم داشته باشد و در نهایت کره‌ای‌ها مطابق انتظار برنده این مسابقه شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز