خبرگزاری کار ایران

در پنجاه و دومین جلسه شورای شهر ساری مطرح شد

کمیسیون فرهنگی بدون دخالت داشتن در تصمیمات فاقد کارایی است/ شهرداری در آینده ای نزدیک دچار بحران می شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۱۵۴

پنجاه و دومین جلسه شورای شهر ساری با دستور کار طرح نامه ها،مصوبات کمسیون ها و نظرات فرمانداری صبح امروز در صحن شورا برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ساری، پنجاه و دومین جلسه شورای شهر ساری با دستور کار طرح نامه ها،مصوبات کمسیون ها و نظرات فرمانداری صبح امروز در صحن شورا برگزار شد.

کوروش یوسفی در این جلسه با ابراز تاسف از اینکه به مدت سه سال مدیریت کمسیون فرهنگی را بر عهده گرفتم که نگرش و ساختاری درشهرداری با این محوریت وجود ندارد،اظهار داشت:  24 میلیارد بودجه برای کمیسیون فرهنگی مصوب شده اما طرح و پروژه خاصی ارائه نشده است.

وی افزود: طی این مدت به اندازه انگشتان دست هم  از شهرداری ساری نامه ای در خصوص پروژه فرهنگی نداشته و از شورا در مورد کار فرهنگی نظرخواهی نکرده است. آن موارد هم مربوط به برنامه های مناقشه برانگیزی بوده که بار منفی تصمیم به شورا بر می گشت.

رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر ساری گفت: طبق مصوبه شورا و قانون شوراها تمامی تصمیم گیری شهرداری به خصوص فرهنگی باید دارای مصوبه شورا و با نظارت این نهاد باشد.

یوسفی افزود: کمیسیون فرهنگی و ریاست آن بدون دخالت داشتن در تصمیمات و نظارت فاقد کارایی است.

علیجان شمشیربند دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز از برگزاری برنامه های فرهنگی و جشنواره های تابستانی در بوستان ولایت این شهر از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری بدون نظرخواهی از شورا انتقاد کرد و گفت: این برنامه ها در حالی از بودجه شهرداری هزینه می شود که شورا از برگزاری آن بی اطلاع است.

وی افزود: برنامه های فرهنگی شهرداری باید مطابق با مصوبه شورای اسلامی شهر انجام شود و در پایان نیز گزارش این برنامه ها با هزینه کردشان در اختیار شورا قرار گیرد.

رئیس شورای شهر ساری هم در این نشست با تایید این که اعتبار کمیسیون فرهنگی شهرداری را 24میلیارد تومان است، گفت : 14میلیارد تومان از این مبلغ صرف هزینه جاری و بقیه هم عمرانی می شود.

سید مسعود مدینه بدون ارائه توضیح در باره علت تفکیک بودجه فرهنگی به عمرانی و جاری ، افزود : در شرایط فعلی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری که نوپاست کارهای خوبی در این مدت انجام داده است.

رییس شورای شهر ساری برگزاری  جشنواره های فرهنگی در بوستان ولایت این شهر در شب های تابستان را از جمله کارکردهای معاونت فرهنگی و اجتماعی شهردار برشمرد.

 قاسم قاسمی دیگر عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه شهرداری ساری به لحظه بحران نزدیک می شود،اظهار داشت: به غیر از 170 میلیارد تومانی که عبوری شهردار سابق برای شهرداری گذاشت و ما امروز از سود آن شهرداری را می چرخانیم درآمد دیگری در شهرداری حصول نمی شود.

وی مهمترین عامل عدم اجرای پروژه های شهر ساری را عدم همکاری معاونت و سازمان ها و شهرداریها دانست و گفت: در شرایط فعلی سازمان ها،شهرداریها برای کسب درآمد تعطیل هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز