خبرگزاری کار ایران

نفتکش گریس۱ آزاد شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۴۷۴

نفتکش ایرانی گریس۱ آزاد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه جبل‌الطارق در خصوص آزادی نفتکش ایرانی گریس۱ تشکیل جلسه داد.

نیروهای ویژه ارتش بریتانیا پیشتر این نفتکش که حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت ایران است را توقیف کردند. لندن مدعی است که قصد داشته از نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه جلوگیری کند.

جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه ایران الزامی برای اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا ندارد و مقصد محموله هم سوریه نبوده، تأکید کرده است که اقدام انگلیس نقض مقررات بین‌المللی است.

خبگزاری فرانسه امروز -پنج شنبه- پنج‌شنبه اعلام کرد که دیوان عالی «جبل طارق» به آزادی نفتکش «گریس۱» رأی داده است و این کشتی اکنون آزاد شده است.

پیش از این مقام‌های دولت جبل الطارق از احتمال آزادی نفت کش ایرانی بعد از جلسه دادگاه امروز خبر داده بودند.

همچنین این مقام‌های آگاه پیشتر اعلام کردند فرمانده و سه افسر نفتکش ایرانی گریس ۱ آزاد شده‌اند.

این در حالی است که ساعتی قبل از تشکیل دادگاه جبل‌الطارق در خصوص آزادی نفتکش ایرانی، وزارت دادگستری آمریکا خواهان تداوم توقیف این نفتکش شد.

روزنامه سان هم صبح امروز به نقل از یک منبع نزدیک به «فابیان پیکاردو» سروزیر دولت جبل‌الطارق گزارش داده بود که ابرنفتکش ایرانی «گریس ۱»، امروز- پنجشنبه- آزاد خواهد شد.

رییس دادگاه جبل الطارق در این خصوص گفته بود که تصمیم در مورد آزادی نفتکش ایرانی قبل از اواخر روز پنج‌شنبه اتخاد نخواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد که هنوز تاریخ دقیقی برای خروج این نفتکش از تنگه جبل‌الطارق و احتمال اقدام آمریکا برای جلوگیری از این امر مشخص نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز