خبرگزاری کار ایران

مدیر منابع آب شهرستان‌های فومن و شفت خبر داد:

لایروبی حدود 90 کیلومتر از انهار و کانال‌های اصلی و زهکش ها در دو شهرستان

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۸۲۶

مدیر منابع آب شهرستان‌های فومن و شفت از لایروبی حدود 90 کیلومتر از انهار و کانال‌های اصلی و زهکش ها در دو شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از شفت، محبوب خیرخواه مدیر منابع آب شهرستانهای فومن و شفت گفت: در راستای خدمات رسانی مطلوب به کشاورزان در فصل زراعی 98-97 امور منابع آب شهرستانهای فومن و شفت نسبت به لایروبی حدود 90 کیلومتر از انهار و کانال‌های اصلی و زهکش‌ها در دو شهرستان که دارای حدود 30 هزار هکتار اراضی شالیکاری اقدام کرده است.

وی افزود : همچنین در فصل زراعی جاری ترمیم، بازسازی و آبگذاری 60 مورد از سردهنه های سنتی در دو شهرستان فومن و شفت انجام گرفته است.

خیرخواه ادامه داد : با عنایت به اینکه در سیلابهای سال گذشته اکثر سردهنه ها دچار تخریب و آسیب گردیده اند با تلاش شبانه روزی و استفاده از ادوات و ماشین آلات سنگین و بهره گیری از خدمات پیمانکاران که در قالب شیوه نامه ابلاغی از استانداری در منطقه فعالیت داشته اند امور منابع آب شهرستانهای فومن و شفت نسبت به احیا، ترمیم و آبگذاری سردهنه های اصلی از جمله : سونگ، خانم جوب، شیرتر و غیره اقدام نموده است.

وی در ادامه به تعمیرات ، بازسازی و تأمین اقلام اساسی از جمله دریچه های تنظیم آب ، لوله اتصالات، الکتروپمپ 11 حلقه چاه کشاورزی و 8 باب ایستگاه پمپاژ در دو شهرستان بمنظور آبرسانی مطلوب به اراضی شالیزاری در فصل آبیاری سال جاری اشاره کرد و گفت : با لطف و عنایت الهی و با تلاش فراوان پرسنل و کارشناسان امور منابع آب شهرستانهای فومن و شفت و ادارات آبیاری مربوطه فصل زراعی سال جاری را با موفقیت به اتمام رسانده ایم و عملیات برداشت محصول در بیشتر مناطق در دو شهرستان در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز