خبرگزاری کار ایران

برای ماندن استراماچونی در استقلال؛ پاستورلو چه می‌گوید؟

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۷۲۶

صبح روز دوشنبه و فقط یک روز بعد از ثبت قرارداد بازیکنان و کادر فنی استقلال در هیأت فوتبال تهران، آبی‌ها با خبر احتمال استعفای استراماچونی در 48 ساعت آینده، حسابی غافلگیر شدند.

به گزارش ایلنا، منبع خبر استعفای سرمربی استقلال، جیان‌لوکا دی مارتزیو خبرنگار مشهور ایتالیایی بود. همان که اولین بار خبر حضور استراماچونی در فوتبال ایران را داد و قبلاً هم ثابت کرده بود رابطه نزدیکی با مربی اسبق اینترمیلان دارد. وقتی همسر استراماچونی هم این خبر را در صفحه شخصی خودش بازنشر داد، مشخص شد که موضوع جدی است و مربی ایتالیایی استقلال، از وضعیت موجود ناراضی است.

چرا استراماچونی تهدید به استعفا کرده؟ پوسته ظاهری ماجرا همان است که دی مارتزیو در توتو مرکاتو نوشته: «اصطکاک و اختلاف‌هایی که آندره‌آ با باشگاه استقلال در مورد جذب بازیکنان می‌بیند». اشاره واضح اختلاف استراماچونی با استقلال، به ناتوانی مدیران باشگاه به جذب بازیکنان موردنظر او برمی‌گردد. هروه میلیچ تا فرودگاه آمد و نتوانست ویزای ورود به ایران بگیرد، دو گزینه پیشنهادی دیگر استراماچونی یعنی پوکیارلی و درامه به تهران نرسیدند و مشکل در بعضی پست‌ها مثل دفاع چپ، هافبک هجومی و دروازه‌بان ذخیره همچنان باقی است.

اما سوی دیگر ماجرا، در ادامه مطلبی است که دی مارتزیو نوشته، پنهان شده و در هیاهوی گروه‌های فشار مجازی کسی به آن توجه نکرد: «پاستورلو ایجنت مشهور استراماچونی در تماس با باشگاه استقلال به دنبال راه حلی بعد از بدعهدی‌های مکرر این باشگاه است. استراماچونی در حال فکر کردن دوباره به قراردادی است که با استقلال امضا کرده». اصل ماجرا اینجاست!

فدریکو پاستورلو، یکی از مشهورترین ایجنت‌های جهان و مدیر برنامه بسیاری از ستارگان بزرگ فوتبال مثل لوکاکو، کراماریچ، کسپر اشمایکل، باکایوکو، الشعراوی و البته استراماچونی است. اساساً بزرگترین وجه تمایز استراماچونی با بقیه مربیان خارجی که در این سال‌ها به فوتبال ایران آمده‌اند، در همین نام نهفته است؛ پاستورلو! هیچ یک از مربیانی که به ایران آمده‌اند، حتی کارلوس کی‌روش و برانکو، ایجنتی در حد و اندازه‌های پاستورلو نداشته‌اند و همین نکته است که کار باشگاه استقلال را سخت می‌کند. یک ایجنت بسیار قوی و به لحاظ حقوقی بسیار مسلط، در برابر باشگاهی که چنین تجربه‌هایی نداشته و مربی قبلی‌اش را با برچسب «دلال» اخراج کرده!

پاستورلو نه عاشق اینترمیلان است، نه شیفته استقلال. او به دنبال اجرا (یا عدم اجرای) بندهایی در قراردادهای عموماً پیچیده‌ای است که منافع موکلش را به بهترین شکل تأمین کند. اگر او راهی پیدا کند که استقلال بدون در اختیار داشتن استراماچونی، مجبور شود تمام و کمال قراردادش را پرداخت کند یا جریمه هنگفتی به دلیل «بدعهدی‌های مکرر باشگاه» بپردازد، تردید نکنید که لحظه‌ای درنگ نمی‌کند، پول را می‌گیرد و باشگاه تازه‌ای برای استراماچونی پیدا می‌کند.

به اینها دو نکته را هم اضافه کنید؛ اول اینکه شنیده‌های غیررسمی حاکی از آن است که تا به حال مبلغ قابل توجهی به‌عنوان پیش قرارداد به استراماچونی پرداخت نشده و عبارت کلیدی «بد عهدی مکرر باشگاه» شاید اشاره به موضوع قرارداد مالی خود استراماچونی داشته باشد و دوم اینکه استراماچونی پیش از حضور در استقلال، بیش از یک سال کار نکرده و خانه‌نشین بوده تا باقی‌مانده قراردادش از اسپارتا‌پراگ را بگیرد و به لحاظ شخصیتی، اینطور نیست که مشکلی با غرامت گرفتن داشته باشد.

فقط یک‌ درصد احتمال دهید مدیر برنامه استراماچونی قبل از اینکه اغلب لیگ‌های جهان شروع شوند، پیشنهاد مالی بهتری دریافت کرده. در این وضعیت، چه چیز از آن بهتر که مشکلات مالی استقلال را بهانه کند، غرامتی بگیرد و باشگاه جدیدی برای مربی‌اش پیدا کند.

استراماچونی دیروز تهدید به جدایی کرد، عصر همان روز در بازی دوستانه مقابل پیکان روی نیمکت نشست و هنوز 24 ساعت به پایان مهلت تهدیدش وقت باقی مانده. بهترین کاری که مدیران استقلال می‌توانند در این مدت بکنند، مرور ده باره و صد باره بندهای قراردادی است که با استراماچونی بسته‌اند. قراردادی که شاید بندها و تبصره‌هایی داشته باشد که بهترین هدیه برای پاستورلو در آن پنهان

شده باشد.

تا شروع لیگ استراماچونی در ایران باقی می‌ماند؟ پاسخ این سؤال را پاستورلو و دی مارتزیو بهتر از ما می‌دانند. فقط می‌ماند ضعف تحلیل و بی‌دانشی مفرط بعضی کانال‌های هواداری و صفحه‌های مجازی که ناخواسته نقش پیاده نظام پاستورلو را بازی می‌کنند با هر اتفاقی به دنبال لشگرکشی به دم دفتر باشگاه هستند. اعتراض می‌کنند، به چه کسی و چرا؟ خودشان هم نمی‌دانند! آنها برای حل کردن هر مسأله‌ای، راهی جز «زنده باد، مرده باد» کردن بلد نیستند.

یادداشت: علی مغانی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز