خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی خبر داد؛

اشتغال 5 هزار و 116 نفر در معادن استان آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۰۹۲

سرپرست سازمان صنعت و معدن وتجارت آذربایجلن غربی گفت: هم اکنون 467 معدن دارای پروانه بهره برداری در استان فعال بوده که توانسته برای 5 هزار و 116 نفر بطور مستقیم زمینه اشتغال پایدار ایجاد کند.

به گزارش ایلنا از ارومیه، محمد دهقان در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت:هم اکنون 467 معدن دارای پروانه بهره برداری در استان فعال بوده و برای 5 هزار و 116 نفر بطور مستقیم زمینه اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

وی همچنین ادامه داد:در 4 ماهه نخست سال جاری 11 معدن جدید با استخراج سالانه 308 هزار و 200 تن مواد معدنی، با سرمایه گذاری 113 هزار و 991 میلیون ریال و با ایجاد اشتغال مستقیم برای 115 نفر به بهره برداری رسیده است.

دهقان افزود: در حوزه اکتشافات معدنی طی 4 ماه نخست امسال 31 فقره پروانه اکتشاف و تعداد 8 فقره گواهی کشف در استان صادر شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر 213 محدوده اکتشافی در استان مشغول انجام اکتشافات معدنی هستند که امید است در آینده نزدیک، به بهره برداری برسند.

دهقان با اشاره به اینکه هم اینک 27 معدن دارای گواهی کشف در آذربایجان غربی فعال هستند افزود: مقدار ذخیره قطعی مواد معدنی این معادن 5 هزار و 281 هزار تن است.

وی در باره رتبه استان از لحاظ معادن در کشور گفت: استان آذربایجان غربی از لحاظ تنوع مواد معدنی در رتبه اول کشوری و از لحاظ معادن فعال در رتبه هفتم قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز