خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه:

تحصیل رضایت مردم در سطح جامعه اسلامی اولین امر بنیادی در قوه قضائیه است

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۵۹۳

آئین تکریم و معارفه مدیران حفاظت و اطلاعات دادگستری استان با حضور رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، مسئولین تشکیلات قضایی استان، مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

 به گزارش ایلنا، حجت الاسلام عبداللهی رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در آئین تکریم و معارفه مدیران حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اردبیل، کسب رضایتمندی و جلب اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه قضایی را مهمترین و بنیادی ترین اصل در قوه قضائیه عنوان نمود و افزود: قوه قضائیه بیشترین حجم مراجعه‌کنندگان  مردمی در بین دستگاه ها و نهادها دارا می باشد، لیکن کسب رضایتمندی این حجم از مراجعه کنندگان و تحصیل رضایت آنان جز در سایه همکاری، تعامل و هماهنگی با  سایر دستگاه های اجرایی محقق نمی شود

وی با انتقاد از عدم انجام برخی از وظایف سازمانی از سوی دستگاه ها و نهادها گفت: متأسفانه ریشه و منشا بسیاری از مشکلات و مراجعات مردم به دستگاه قضایی از ترک افعال و عدم عمل به تعهدات سازمانی از سوی دستگاه‌های اجرایی نشأت می‌گیرد بطوریکه در بحث اقتصادی شاهد سوءاستفاده بسیاری از سود جویان از خلاء های موجود  هستیم که در سایه عدم انجام صحیح وظایف سازمانی صورت می گیرد و به تبع آن بسیاری از مردم گرفتار مشکلات و مسایل اقتصادی شده اند.

رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه مبارزه با ساختار فساد زایی در کشور، مبارزه با کار چاق کن ها و دلال ها و احیاء حقوق عامه را از اهم برنامه ها و اولویت های مدیریتی در قوه قضائیه عنوان نمود و گفت: در بحث مبارزه با کار چاق کن ها و دلال ها اقدامات بسیار خوبی  انجام گرفته و ساماندهی مطلوبی برای کنترل و نظارت برای مقابله با این افراد صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی گفت: مسلماً باورهای مردم درباره آرمان و اهداف مقدس انقلاب اسلامی هیچگونه تغییری نکرده است و بصیرت انقلابی مردم در موضوعات مختلف همچون سال های اول انقلاب است لیکن مسئولین، کارگزاران و دست اندرکاران نظام تلاش کنند تا اعتماد و اعتقاد به آرمان های نظام روز به روز در بین مردم تقویت شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به وظایف  حفاظت و اطلاعات اشاره کرده و مهمترین رسالت و وظیفه حفاظت و اطلاعات را ایجاد امید، نشاط و ظرفیت سازی توأم با تدبیر، مهربانی و اقتدار به منظور ایجاد زمینه برای خدمت رسانی مطلوب به مردم ذکر کرد.

وی اظهار داشت: اقدامات در این حوزه بر مبنای پیشگیری و صیانت است لیکن در برخورد با فساد برخورد ها بسیار سخت و قاطع می باشد.

رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه وضعیت تشکیلات قضایی استان را بر اساس بازرسی های صورت گرفته مطلوب ارزیابی نمود و افزود: امید است با اتکاء به تخصص و تعهد نیروهای مدیریتی جوان دستگاه قضایی استان اردبیل شاهد پیشرفت و تحول عظیم  در استان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در ابتدای سخنان خود، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام و تبریک روز عرفه بر نقش اثر گذار و ارزشمند حضرت امام محمد باقر (ع) و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در تبیین مکتب تشیع و ایجاد مدارس و مکتب خانه برای ترویج فرهنگ تشیع در دوران پر از ظلم و ستم امویان اشاره نمود و گفت: اقدامات اثر گذار این بزرگوران موجب احیاء اخلاق، اعتقادات و ارزشها بر مدار اسلام ناب محمدی گردید.

وی همچنین روز عرفه، شهادت حضرت مسلم بن عقیل، حرکت تاریخی سید الشهداء به سمت عراق، عید قربان و عید سعید غدیر خم را نشان از بزرگی و عظمت ماه ذی الحجه عنوان  نموده همگان را بر کسب بیش از پیش فیوضات این ماه عزیز دعوت نمود.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در این مراسم با قدردانی از محمد رضایی مدیر سابق حفاظت و اطلاعات دادگستری استان محبوب باقریان را بعنوان مدیر جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اردبیل معرفی نمود.

عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز در ابتدای این مراسم با تبریک روز عرفه  و با قدردانی از مدیر سابق حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اردبیل، وظایف و رسالت مجموعه حفاظتی تشکیلات قضایی را خطیر دانسته ابراز امیداوری کرد در مدیریت جدید شاهد پویایی و تحرک روز افزون این مجموعه به منظور ارتقاء خدمت رسانی مطلوب به مردم باشیم.

وی نیروی انسانی را سرمایه های اجتماعی قوه قضائیه دانست که می توانند با اعتماد سازی در بین مردم نقش بسیار ارزشمندی در جلب رضایتمندی مردم ایفاء نمایند لیکن سالم سازی و صیانت از این سرمایه های ارزشمند یکی از مهمترین وظایف حفاظت و اطلاعات است که مدیران آن باید به آن همت گمارند.

مبارزه با فساد در تمامی زمینه ها، ارتقاء سلامت اداری مجموعه ها، تقویت روحیه فساد ستیزی و بازدید از حوزه های قضایی به منظور تقویت برنامه های صیانتی، از دیگر تأکیدات رئیس کل دادگستری استان در این مراسم بود.

در پایان این مراسم محبوب باقری مدیر جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان اهم برنامه ها و اولویت کاری خود را تشریح نمود.

 حضور در مزار شهداء، بازدید از زندان مرکزی اردبیل، برگزاری جلسات تخصصی با قضات و برگزاری جلسه با مدیران حفاظتی تشکیلات قضایی استان از دیگر برنامه های حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی رئیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در سفر یک روزه به استان اردبیل بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز