خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان فارس:

مسئولان قضایی در برخورد با فساد کوچکترین اغماضی نداشته باشند

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۹۵۶

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: مسئولان قضایی و قضات در برخورد با فساد کوچکترین اغماضی نداشته باشند و با تعامل با سپاه، نیروی انتظامی و شورای تأمین با مفسدین به ویژه مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی،محتکران و گران فروشانی که موجبات بحران و نارضایتی مردم از نظام را فراهم کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در مراسم تکریم معارفه رئیس دادگستری و دادستان حوزه قضایی سروستان با گرامیداشت  یاد و خاطره 225 شهید دوران دفاع مقدس و 4 شهید مدافع حرم این شهرستان تصریح کرد: امنیت و آرامش امروز میهن اسلامی ما مرهون خون شهدای گرانقدر و تدبیر و درایت رهبر فرزانه انقلاب در اداره کردن  این کشور اسلامی است.

وی گفت: قضات در قضاوت با حوصله رفتار کنند و در برخورد با مراجعان به دستگاه قضا که مورد ظلم واقع شده اند صبر و گذشت زیادی داشته باشند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس بر مردمی بودن قضات تأکید کرد و گفت: هر چه به عنوان دستاورد های انقلاب است حاصل تلاش  همین مردم عزیز است چه در پیروزی و به ثمر رسیدن انقلاب و چه بعد از انقلاب و قضات باید صد درصد مردمی بوده و خود را خدمتگزار مردم بدانند و آن ها را تکریم کنند و رؤسای حوزه های قضایی ضمن برپایی ملاقات های مردمی هفتگی به طور منظم، پاسخگوی مراجعان باشند.

حجت الاسلام  موسوی در ادامه مراسم معارفه رئیس دادگستری و دادستان سروستان بر حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش های آن نیز تأکید و خاطر نشان کرد: قضات در حفظ ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند و نگذارند ارزش های والای  این نظام کم رنگ شود.

وی در ادامه  با اشاره به مبارزه و برخورد  قاطعانه با فساد اشاره کرد و گفت: بدنه نظام جمهوری اسلامی بدنه سالمی است اما  دشمنان نظام می خواهند با تبلیغات سوء در فضای مجازی  و با دسیسه و دشمنی ها، کل این نظام را فاسد نشان دهند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان این که گسترش عدل ، احیای حقوق عامه ، آزادی های مشروع و عدالت در همه قسمت های دادگستری باید دیده شود گفت: مردمی که به دادگستری مراجعه می کنند باید عدالت واقعی را ببینند و با اطمینان از اجرای عدالت و احقاق حق به دادگاه مراجعه کنند و بدانند که به حق و حقوق واقعی خود می رسند. 

حجت الاسلام موسوی در این مراسم بر حفاظت و صیانت از اراضی ملی  و برخورد قاطع با زمین خواری نیز تأکید کرد و گفت: منابع طبیعی و زمین را باید برای آیندگان حفظ نمائیم و در این خصوص دادستان ها باید با قاطعیت با پدیده زمین خواری، کوه خواری و جنگل خواری مقابله کنند.

وی بر حفظ حقوق عامه و توجه بر اهمیت حقوق عامه مردم،آزادی های مشروع و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی از سوی دادستان های حوزه های قضایی و  نیز نظارت و سرکشی بر پاسگاه ها و کلانتری های تحت اختیار دادستان عمومی و انقلاب  آن شهرستان تأکید کرد.  

رئیس شورای قضایی استان فارس از استفاده و به کارگیری قضات جوان، فاضل و صالح در امور مهم قضایی خبر داد و گفت: تلاش شد در انتصابات رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی و انتصابات جدید در دادگستری استان فارس با بررسی عملکرد قضایی قضات جوان ، سعی شده است موفق ترین و توانمندترین قضات  انتخاب شوند.

 در پایان این مراسم از اقدامات و زحمات  قاضی ابوذر اسدی رئیس دادگستری سابق حوزه قضایی سروستان با اهداء لوح تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری فارس قدردانی و با حکم ریاست معظم قوه قضائیه مرتضی اسماعیلی دادستان سابق به عنوان رئیس دادگستری و قاسم محمدی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سروستان منصوب شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز